مشخصات درب های HDF

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

⬅️یکی از چوب هایی که در ساخت درب های ساختمانی کاربرد دارد HDF می باشد. HDF مخفف کلمه High Density Fiberboard می باشد. این چوب در واقع نوعی تخته فیبر است که به شکل خشک تهیه می شود و چگالی بالایی در حدود ۸۰۰ کیلوگرم بر مربع دارد.

⬅️درب HDF از نوع درب های روکشی می باشد که رویه آنها به طور جداگانه تولید می شود. متاسفانه این رویه ها در ایران تهیه نمی شود و از کشورهای ترکیه، رومانی، چین و مالزی وارد میشود که رویه های ترکیه و رومانی از نظر قیمت و کیفیت بالاتر هستند.

⚪️ورق های HDF از نظر ضخامت به دو دسته تقسیم شده و بسته به ضخامت کاربردهای مختلفی دارند.

⬅️ورق های HDF با ضخامت سه میلی متری

ورق هایی با ضخامت۳ میلی متر برای درب های اتاق خواب و حمام و توالت کاربرد دارد. و به دلیل نداشتن استحکام کافی برای درب آپارتمان مناسب نیستند. هچنین ورق های ۳ میلی متری HDF در مبلمان سازی، ساخت میز و صندلی کاربرد دارند.

⬅️ورق های HDF با ضخامت ۶ میلی متری

👈ورق هایی با ضخامت ۶ میلی متر برای ساخت درب های آپارتمانی مناسب هستند و استحکام کافی دارند.

👈ورق های HDF جایگزین های خوبی برای ورق های MDF هستند. زیرا درب های HDF هم فشردگی بیشتری و هم رنگ پذیری بیشتری نسبت به MDF دارند.

⚪️انواع درب های ساختمانی:

  1. درب های تمام چوب: در این درب ها فضای خالی در میان درب وجود ندارد و درب، چوب تمام توپر می باشد.
  2. درب های روکشی: این درب ها دارای روکش می باشند. در ابتدا پس از اندازه گیری چارچوب درب یک کلاف مستطیلی شکل مانند قاب عکس ساخته شده و سپس ورقهای چوب مانند HDF یا HPH نصب میشود. فضای خالی موجود در درب را با شبکه بندی چوبی پر می کنند که باعث بالا بردن استحکام در میشود. همچنین گاهی از پشم سنگ یا یونولیت به جای چوب برای پر کردن فضای درونی خالی درب استفاده میکنند که هم استحکام در را بالاتر میبرد و هم عایق صدا و حرارت بوده و مانع از اتلاف انرژی نیز می شود. برای ساخت این درب ها، بر روی ورق های HDF شیارهایی مانند طرح چوب به وسیله غلطک های داغ ایجاد می کنند.

👈در کارخانه های سازنده درب، ورق های HDF را بوسیله دستگاه ممبران  با  PVC روکش می کنند و به این درب ها درب های  PVC یا درب های HDF با روکش PVC می گویند. این درب ها در ساخت درب های آپارتمانی کاربرد دارند.

مشخصات درب های HDF
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *