نکات مهم برای انتخاب قفل مناسب

در صورتی که با کلید یا انواع قفل خود مشکل پیدا کردید می توانید فوراً با تهران کلید تماس گرفته که در اسرع وقت با موتور در تهران به مکان شما رسیده و مشکل شما را رفع نمایند.

قفل ها همگی با هدف افزایش امنیت محل سکونت و یا محل کار ما ساخته شده اند. اصلی ترین قفل ها شامل قفل های در ورودی خانه یا آپارتمان، در پارکینگ و در ورودی حیاط، درهای داخلی ساختمان، درهای آهنی، در کمد و قفل های دکوراسیون می باشند. در این مطلب شما را نکات مهم در هنگام خرید هر کدام از این قفل ها آشنا می کنیم.

🔵انتخاب قفل در حیاط و پارکینگ

این قفل یکی از مهمترین عوامل برای افزایش ایمنی خانه یا مجتمع مورد نظر است. در واقع قفل در حیاط و پارکینگ اولین و مهمترین سد دفاعی برای پیشگیری از سرقت و ورود غیر مجاز به ساختمان است. قفل هایی که بدین منظور در بازار یافت می شوند غالبا از دو نوع می باشند.

قفل در حیاط یا پارکینگ شامل دو نوع ساده و برقی است. نوع ساده آن به عنوان قفل های قدیمی و سنتی شناخته می شوند که به دلیل قیمت پایینشان هنوز هم پرفروش هستند. این قفل ها غالبا توسط ساکنین خانه و با فشردن دکمه ی آیفون (اف اف) باز می شوند.

قفل های در حیاطی برقی که برای پارکینگ نیز استفاده می شوند نسبت به نوع ساده ایمنی بیشتری دارند. این قفل ها به وسیله فشردن شاسی موجود بر روی آن باز می شوند اما قفل پارکینگ به صورت ریموت باز و بسته می شود. برای باز کردن قفل نفر رو از بیرون، شما باید کلید آن را همراه داشته باشید.

🔵انتخاب قفل در ورودی آپارتمان و خانه

قفل های ورودی آپارتمان برای باز کردن هر واحد به صورت جداگانه ساخته می شوند که شامل دو نوع ساده سوئیچی و قفل ضد سرقت می باشند. برای خرید قفل های ساده سوئیچی باید به دستگیره در مورد نظر توجه کنید. هنگام خرید قفل، حتما باید سیلندر و توپی آن را نیز خریداری کنید. برای افزایش امنیت این قفل ها معمولا از یک قفل کمکی نیز استفاده می کنند که این قفل ها فاقد دستگیره بوده و در بخش داخلی درب ساختمان نصب می شوند. قفل های کمکی زبانه های قدرتمندی دارند و صریب ایمنی درب را افزایش می دهند. درب های ضد سرقت جدیدتر و ایمن تر از قفل های ساده در ورودی آپارتمان بوده و البته گران تر هستند.

قفل های دیجیتال برای نصب روی درب ضد سرقت و دربهای چوبی
قفل های دیجیتال برای نصب روی درب ضد سرقت و دربهای چوبی

🔵انتخاب قفل درهای داخلی خانه

هر خانه از بخش های مجزایی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش ها اعم از اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … دارای قفلی مجزا و مخصوص هستند.

🔵انتخاب قفل در کلیدی

این قفل ها معمولا برای نصب روی درب اتاق خواب ها توصیه می شود. نکته مهمی که برای خرید این قفل ها باید توجه کنید جنس درب اتاق خواب است که معمولا چوبی می باشد. برای درب های چوبی قفل هایی با عرض زیاد ( پهنای ۶٫۵ سانت) توصیه می شود.

🔵قفل درب سوئیچی

این قفل ها ایمنی بالایی دارند و برای دفاتر اداری قفل های مناسبی هستند. برای درب دفتر کار، قفل های سوئیچی با عرض ۶۰۵ سانت همراه با سیلندر مخصوص آن، بهترین انتخاب هستند.

🔵انتخاب قفل درب سرویس

جنس قفل سرویس بهداشتی بسیار مهم است. برای درب های آلومنیومی سرویس بهداشتی، قفل های با عرض کم (تقریبا ۴٫۵ سانت) و برای درب های چوبی سرویس بهداشتی، قفل هایی عریض تر (۶٫۵ سانتی متر) توصیه می شود.

🔵انتخاب قفل درب آهنی یا تراس

درب تراس ها چه در منزل و چه در محل کار، معمولا آهنی هستند. بهترین قفل برای این درب ها قفل های سوئیچی با پهنای کم است. این قفل ها باید پهنایی در حدود ، ۳٫۵ و ۴٫۵ سانتی متر داشته باشند. قفل های شاخدار نیز برای نصب روی درب های آهنی مناسب هستند.

🔵انتخاب قفل مناسب دکوراسیون

این قفل ها روی بخش های مختلف دکوراسیون مانند کابینت، کمد دیواری، کشو، بوفه و … نصب می شوند. قفل های متنوع و زیبایی برای این منظور ساخته شده و در بازار موجود است. یکی از بهترین و پرکاربردترین این قفل ها، قفل غلطکی می باشد که بیشتر برای بخش بالایی کمد دیواری (کمد کتیبه) طراحی شده است. بهتر است از یک قفل کمکی نیز در کنار این قفل استفاده شود.

نکات مهم برای انتخاب قفل مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *