دسته‌ها
درب ضد سرقت

دربهای ضد سرقت لمینت و مهمترین ویژگی های آن


دربهای ضد سرقت لمینت از بهترین و محبوب ترین درب های ضد سرقت هستند که ایمنی و زیبایی منحصر به فردشان آنها را از سایر درب های ضد سرقت دیگر متمایز کرده است. درب های ضد سرقت لمینت در واقع نوعی از درب های ضد سرقت MDF هستند که با روکش لمینت تزئین شده اند. در این مطلب با مهمترین ویژگی های این درب های ضد سرقت و سطح امنیتی آنها آشنا خواهی شد. با ما همراه باشید.

🚪ظاهر درب های ضد سرقت لمینت

ویژگی بارز این درب ها، زیبایی ظاهری منحصر به فرد و امکان ایجاد طرح های برجسته و CNC بر روی آنهاست.در واقع در ساخت روکش این نوع درب های ضد سرقت از زیباترین و مدرن ترین کامپوزیت ها استفاده می شود که نمایی بسیار زیبا به خانه شما خواهد داد.

🚪بهترین ویژگی های درب ضد سرقت لمینت

از بهترین ویژگی های این درب ها می توان به وجود روکش ضد خش، زیبایی منحصر به فرد، طراحی روی درب و قیمت مناسب آنها اشاره کرد. این درب ها معمولا به صورت تک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ ساخته می شوند که دارای طراحی های متنوعی نیز می باشند.

🚪امنیت درب های ضد سرقت لمینت

این درب ها دارای سطح ایمنی و استحکام بسیار بالایی هستند و یه همین دلیل برای نصب در خانه هایی ویلایی، لابی ها و آپارتمان ها بهترین گزینه هستند. برای ساخت درب های لمینت از فولاد وچوب با کیفیت استفاده می شود و در واقع ایمن ترین درب های ضد سرقت درب هایی هستند که در ساخت آنها از فلز و چوب استفاده شده باشد. هنگام خرید این درب ها از ایمنی قفل آنها مطمئن شوید زیرا مهمترین عامل در امینت یک درب ضد سرقت نوع قفل و چهارچوب فولادی درب است.

🚪تفاوت درب ضد سرقت لمینت با سایر درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت لمینت یکی از مشهورترین درب های ضد سرقت است که با دیگر درب های ضد سرقت تفاوت هایی دارد. این درب ها در ترکیب، رنگ چوب و طراحی منحصر به فرد بوده و بارزترین تفاوت آن با سایر درب های ضد سرقت چند رنگ بودن آن است. روکش این درب ها به وسیله دستگاه CNC طراحی شده و به همین دلیل ظاهر مدرن ترین نسبت به دیگر درب های ضد سرقت دارند. همین موضوع سبب شده که این درب ها بهترین انتخاب برای خانه هایی ویلایی و خانه های مدرن و نوساز باشند.

🚪مزایای درب ضد سرقت لمینت

درب های ضد سرقت لمینت مزایای زیادی دارند و از استاندارد بالایی در ساخت و ایمنی برخودارند. اغلب این درب ها عایق صوتی و حرارتی بوده و مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند. در ساخت این درب ها از ورقه های فلزی استفاده می شود که استحکام درب را در برابر ضربه و ورود غیرمجاز افزایش می دهند. تنوع بالای طرح و رنگ، سیستم قفل دیجیتالی، آلارم و چشمی از دیگر تجهیزات این نوع درب های ضد سرقت هستند. این درب ها مقاومت بیشتری نسبت به دربهای چوبی ساده داشته و در صورت مراقبت عمر مفید زیادی دارند.

🚪نکات مهم در هنگام خرید درب ضد سرقت لمینت

مهمترین مساله ای که در هنگام خرید درب ضد سرقت لمینت باید به آن توجه داشت کیفیت قفل آن است. جنس چهارچوب درب لمینت نیز بسیار مهم است. چهارچوب یک درب ضد سرقت لمینت خوب باید از جنس فلزی با آلیاژ با کیفیت باشد و ورق های درب به خوبی به این چهارچوب جوش داده شده باشند. باکیفیت بودن جنس لولا و متناسب بودن ضخامت چهارچوب درب با استاندارهای جهانی از دیگر نکات مهمی است که در هنگام خرید این درب ها باید از آن اطمینان حاصل کنید.

🚪قیمت درب ضد سرقت لمینت

درب های ضد سرقت لینت با قیمت های متنوعی به بازارها عرضه می شوند که این قیمت بسته به نوع مواد به کار رفته در ساخت درب اعم از فلز، سی ان سی، چوب و … متغیر است. برای درب های ضد سرقت لیمنیت سفارشی باید طرح مورد نظر و جنس چوب توسط مشتری انتخاب شود. هر چند انواع متنوعی از این درب ها به صورت آماده در بازار موجود است اما شما می توانید این درب ها را با در ابعاد، رنگ های مختلف و طرح مورد نظرتان سفارش دهید.

دسته‌ها
آیفون تصویری

معرفی مشهورترین آیفون های تصویری و مزایا و معایب هر یک


از مشهورترین آیفون های تصویری موجود در بازار ایران می توان به برندهای خارجی کوماکس، کوکوم و سوزوکی و برندهای ایرانی سیماران، تکنما، الکتروپیک و تابا اشاره کرد. برندهای ایرانی آیفون های تصویری در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته اند و هم اکنون نظر مثبت بخش عظیمی از خریداران را به خود جلب کرده اند. رقابت این شرکت ها در ساخت بهترین آیفون های تصویری موجب پیشرفت در تکنولوژی و کیفیت ساخت این ابزارهای امنیتی با ارزش شده است. البته برندهای آیفون تصویری ایرانی تنها از نظر مونتاژ بومی هستند و تقریبا تمام قطعات به کار رفته در ساخت آنها خارجی است. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین آیفون های تصویری موجود در بازار ایران و مزایا و معایب هر یک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

🔶آیفون تصویری کوماکس

آیفون تصویری کوماکس یکی از مشهورترین آیفون های تصویری در جهان است که در اصل ساخت کره می باشد. البته آیفون های تصویری کوماکس موجود در بازار ما اغلب ساخت ایران بوده اما کیفیت بالایی دارند. آیفون کوماکس از قدیمی ترین و محبوب ترین آیفون های تصویری در بین خریداران است که هنور هم با سیستم چهار سیمه مونتاژ می شود.

مزایا و معایب آیفون تصویری کوماکس

از مهمترین مزایای این آیفون های تصویری میتوان به نصب راحت، تنوع بالا در محصولات و امکان استفاده در آیفون های تصویری برند سوزوکی، سیماران و آلدو اشاره کرد. پشتیبانی متوسط، کیفیت برد متوسط در نوع چینی اش و استفاده از سیستم چهار سیمه از جمله معایب مهم این آیفون های تصویری می باشند.


🔶آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصویری الکتروپیک یکی از مشهورترین آیفون های تصویری ایرانی است که تعویض قطعات آن حتی برای افراد معمولی راحت است.

مزایا و معایب آیفون تصویری الکتروپیک

خدمات پس از فروش خوب، بردهایی با طول عمر بالا و امکان تعویض آسان قطعات خراب شده توسط نصاب یا حتی افراد معمولی از مهمترین مزایای آن و استفاده از سیستم چهار سیمه، عدم پشتیبانی از سیستم خطی و سری و تغذیه دوربین پنل از گوشی واحدها از مهمترین معایب آن به شما می آید.


🔶آیفون تصویری سیماران

آیفون تصویری سیماران یکی دیگر از مشهورترین آیفون های تصویری ایرانی است که در سالهای اخیر محبوبیت بالایی در بازار ایران بدست آورده است. اغلب نصابان آیفون های تصویری سیماران را به راحتی نصب میکنند.

مزایا و معایب آیفون تصویری سیماران

از مهمترین مزایای آیفون های تصویری سیماران خدمات پس از فروش خوب، تنوع بالا در محصولات، عمر بالای قطعات، کیفیت خوب صدا و امکان نصب بر روی آیفونهای سوزوکی و آلدو و کوماکس می باشد. معایب این آیفون های تصویری اندک بوده و تنها میتوان به چهار سیمه بودن سیستم آن و عدم امکان نصب در سیستم تک خطی و سری اشاره کرد.


🔶آیفون تصویری تکنما

شرکت تکنما یکی از بهترین تولیدکننده های آیفون های تصویری در ایران است که برخلاف دیگر آیفون های تصویری از سیستم هفت سیمه پشتیبانی میکند و از این جهت در بین این محصولات سرآمد است. البته این نوع سیستم هفت سیمه نصب پیچیده تری دارد و نصابان برای نصابان آن باید آموزش های لازم را دیده باشند.

مزایا و معایب آیفون تصویری تکنما

از مهمترین مزایای آیفون های تصویری تکنما باید به خدمات پس از فروش بسیار خوب، پشتیبانی از سیستم هفت سیمه، طول عمر بالای قطعات، امکان کددهی در آیفون، پشتبانی از سیستم های تک خطی و سری و کابل کشی کم هزینه اشاره کرد. معایب این آیفون های تصویری نیز شامل تنوع پایین محصولات، نبود قطعات آن در شهرستان های کوچک، ضعف در لحیم کاری ضعیف دهنی گوشی و امکان مشغول بودن خط در ساختمان هایی با تعداد واحد بالا که البته با نصب ایزیلاتور می توان این مشکل را حل کرد.


🔶آیفون تصویری کوکوم

آیفون تصویری کوکوم یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای آیفون تصویری موجود در ایران است که سیستم تولید آنها با برندهای آلدو و سوزوکی یکی است.

مزایا و معایب آیفون تصویری کوکوم

آیفون های تصویری کوکوم به راحتی نصب می شوند و بر آیفونهای کوماکس و سیماران نیز قابل نصب هستند. از مهمترین معایب این آیفون های تصویری نیز میتوان به تنوع کم در محصولات، پشتیبانی از سیستم چهار سیمه، قطعاتی با کیفیت متوسط و خدمات پس از فروش معمولی اشاره کرد.


🔶خرید  آیفون تصویری باکیفیت

خرید یک آیفون تصویری باکیفیت که قیمت مناسبی نیز داشته باشد دغدغه بسیاری از خریداران این ابزارهای امنیتی مهم است. کیفیت آیفون های تصویری به موارد متعددی بستگی دارد که نوع سیم کشی یکی از مهمترین آنهاست. برای ساختمان های بزرگ با تعداد واحد بالا اگر سیم کشی به صورت مجزا باشد آیفون تصویری تکنما گزینه مناسب تری خواهد بود. البته در صورتی که سیم کشی متفاوت باشد بهتر است به سراغ آیفون های تصویری دیگری مانند برندهای سیماران، الکتروپیک و.. برویم. آیفون تصویری تکنما به دلیل پشتیبانی از سیستم هفت سیمه بهترین گزینه برای ساختمانهایی با سیم کشی خطی است که البته این آیفون های تصویری باید حتما توسط یک نصاب ماهر نصب و راه اندازی شوند.

دسته‌ها
درب ضد سرقت

چگونه درب قدیمی را با درب ضد سرقت تعویض کنیم؟


یکی از سوالاتی که برای اغلب خریدارن درب ضد سرقت پیش می آید این است که آیا می توان درب های معمولی را با درب های ضد سرقت تعویض کرد؟ پاسخ مثبت است. تعویض درب های قدیمی و معمولی با درب ضد سرقت به راحتی ممکن است و برای این کار نیازی به تخریب و هزینه های بازسازی نخواهد بود. البته این مساله به میزان ابعاد درب چوبی قدیمی و درب ضد سرقت تازه خریداری شده نیز بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه تعویض درب قدیمی چوبی را با درب ضد سرقت برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

🔵ابعاد انواع درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت موجود در بازار در سه دسته درب های ضد سرقت ترک، ایرانی و چینی تقسیم بندی می شوند. درب های ضد سرقت ایرانی از همان قطعات درب های ضد سرقت ترک ساخته میشوند با این تفاوت که این درب ها در ایران مونتاژ شده اند. همانطور که اشاره شد ابعاد درب ضد سرقت یک نکته بسیار مهم برای نصب آن به جای درب های قدیمی است. به طور کلی درب ضد سرقت چینی معمولا در ابعاد ۲۱۰*۱۰۵ سانتی متر و ابعاد متفرقه ۲۰۵*۱۰۵ سانتی متر  ارائه می شود. ابعاد استاندارد درب های ترک نیز۲۱۰*۱۱۵ سانتی متر و در برخی نمونه ها ۲۱۰*۱۱۰ سانتی متر است.

🔵آیا میتوان درب های ضد سرقت را بدون نیاز به تخریب با درب های معمولی تعویض نمود؟

پاسخ این پرسش بیش از هر چیز به ابعاد درب ضد سرقت خریداری شده بستگی دارد. خوشبختانه اغلب درب های موجود در بازار اعم از درب های تولید داخل و یا درب های ترک و چینی در ابعاد ذکر شده ساخته میشود که کاملا استاندارد است. پس از خروج درب قدیمی اگر ابعاد چهارچوب فضای لازم را برای نصب درب ضد سرقت داشته باشند این کار به راحتی انجام خواهد شد. برای مثال درب های ضد سرقت چینی برای قرارگیری در یک چهارچوب به فضایی به اندازه حداقل ۱۰۵/۵*۲۱۰/۵ سانتی متر و حد اکثر ۲۱۱*۱۰۶ سانتی متر نیاز دارند. اگر این فضا در چهارچوب قدیمی موجود باشد درب ضد سرقت بدون هیچ دردسری نصب خواهد شد.

🔵نکات مهم در تعویض درب معمولی با درب ضد سرقت

برای تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت به جای آن باید فضای مفید دهانه چارچوب یا همان اندازه ی تو به توی چارچوب اندازه گیری شود. برای این کار باید متر را برای هر دو بخش ارتفاع و عرض بر روی برجسته ترین نقطه قرار داد و تا برجسته ترین نقطه مقابل در چهارچوب قرار داده و اندازه گیری کرد. برای نصب درب ضد سرقت چینی این نکته را در نظر داشته باشید که فارغ از ابعاد درب ضد سرقت چینی باید فضای لازم، نیم تا یک سانتی متر از ابعاد درب بزرگتر باشد.

▫️وقتی فضای داخلی چهارچوب از ابعاد درب بیشتر باشد:

در این حالت باید فضای داخلی را با جوش دادن قوطی به ابعاد دلخواه برسانیم. این کار باید به گونه ای انجام شود تا ابعاد لازم برای نصب درب ضد سرقت ایجاد شود.

▫️وقتی فضای داخلی چهارچوب کمتر از ابعاد درب باشد:

اگر ابعاد داخلی چهارچوب کوچکتر از ابعاد درب باشد (کمتر از ۳ سانتی متر) باید بخش قسمت قابلمه ای چارچوب با فرز استیل برش داده شود. این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا هیچ آسیبی به دیواره های اطراف چهارچوب نرسد. پس از ایجاد ابعاد مورد نیاز میتوان درب ضد سرقت را بر روی چهارچوب جوش داده و نصب نمود. در این روش بخشی از چهارچوب قدیمی از بیرون و داخل درب مشاهده میشود اما میتوان این مشکل را نیز رفع کرد. برای این کار باید دورتادور درب را با چوب ،MDF  و یا پروفیل همرنگ با درب پوشش دهی کرد. برای درب های ضد سرقت چینی مجهز به لاستیک درزگیر و آستانه استیل که برای عایق صوت و حرارت بودن درب بسیار مهم بوده و از نفوذ گرد و خاک نیز جلوگیری میکند اگر نیاز به پوشش دهی چهارچوب درب باشد باید داخل چهارچوب را با فوم تزریق کنیم تا هیچ منفذی بین درب و چهارچوب نماند. این کار مانع از عبور صوت و حرارت از این منافذ خواهد شد.

🔵مراحل تعویض درب عادی با درب ضد سرقت

در اولین مرحله پس از اینکه با یک شرکت خوش نام و معتبر در زمینه نصب درب های ضد سرقت تماس گرفتید یک نصاب ماهر به محل مورد نظر شما فرستاده می شود تا ابعاد داخلی چهارچوب فلزی درب قدیمی را اندازه گیری کند. در مرحله دوم نصب درب، باید مصالح ریزی در پشت چهارچوب جدید کار شود. این کار موجب افزایش مقاومت درب شده و از طرفی فضایی برای دیلم اندازی سارقین باقی نمی گذارد. برای پوشش دهی چهارچوب قدیمی درب باید بر روی هر دوطرف چهارچوب فلزی و قدیمی درب، روکوب های چوبی نصب شود. این کار چهارچوب قدیمی را کاملا پوشش می دهد. در این روش چهارچوب فلزی و قدیمی باقی می ماند و بدون نیاز به فرز کاری درب ضد سرقت به راحتی بر روی آن نصب می شود. تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت حدودا ۳ الی ۴ ساعت طول میکشد و هزینه کمتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

🔵امنیت درب ضد سرقت

برای خرید درب ضد سرقت بیش از هر چیز باید به میزان امنیت آن اهمیت بدهید که در این مساله نوع قفل مهمترین عامل است. در واقع هر چه تعداد زبانه های قفل بیشتر باشد آن قفل پیچیده تر بوده و باز کردن آن برای سارقین غیرممکن تر خواهد بود. جنس چهارچوب نیز در میزان امنیت درب ضد سرقت موثر است. در چهارچوب یک درب ضد سرقت باید فلز و آلیاژ باکیفیتی به کار رفته باشد و در محل اتصال ورق های فلزی به درب جوش کاری به خوبی انجام شده باشد. برای این جوش کاری بهتر از جوش co2 استفاده شود. ضخامت چهارچوب درب ضد سرقت استاندارد باید حداقل ۱٫۵ میلی متر باشد تا مقاومت کافی را داشته باشد.

🔵خرید درب ضد سرقت

علاوه بر موارد ذکر شده باید نکات دیگری را نیز در خرید درب ضد سرقت در نظر بگیرید که یکی از مهمترین آنها جنس لولای درب است. هنگام باز کردن درب لنگه بر روی لولا میچرخد پس باید لولا تحمل وزن لنگه درب را داشته باشد. بنابراین جنس و تعداد لولاهای یک درب ضد سرقت بسیار مهم است. کم بودن تعداد لولاها و نامرغوب بودن آن موجب میشود که درب پس از مدتی از تنظیم و رگلاژ خود خارج شود. یک درب ضد سرقت استاندارد باید دارای ۳ عدد لولا بوده و لولای بلبرینگ دار داشته باشد.

✅به جنس لایه درب ضدسرقت نیز باید توجه کرد. جنس لایه درب باید برای محلی که می خواهید درب را بر روی آن نصب کنید مناسب باشد. برای مثال درب های ضد سرقت با لایه ام دی اف ظاهر بسیار زیبایی دارند اما برخلاف درب های ملامینه و پی وی سی در برابر نور آفتاب و خراشیدگی مقاوم نیستند. فضای خالی بین یک درب ضد سرقت استاندارد باید دارای ورق فولادی باشد تا استحکام کافی را ایجاد نماید و در غیر این صورت شما تنها یک درب عادی خریداری کرده اید. برای خرید درب ضد سرقت باید به نوع قفل و کلیدهای آن نیز بسیار توجه کنید. امروزه انواع قفل های دیجیتال و هوشند مانند درب های رمزی، اثر انگشتی، کارتی و … در بازار وجود دارد که نقش اصلی را در ایمنی یک درب ضد سرقت ایفا می کنند. نوع دستگیره ها و ابزار یراق به کار رفته در درب ضد سرقت نیز از دیگر نکات مهمی است که در هنگام خرید یک درب ضد سرقت باید به آن توجه کنید.

دسته‌ها
قفل و کلید

مقایسه مشخصات قفل های دیجیتال آنلاین و آفلاین


قفل های دیجیتال آنلاین و آفلاین پرکاربردترین انواع قفل هستند که هر کدام ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این میان قفل های هوشمند جدیدترین و پیشرفته ترین قفل های دیجیتال هستند که بالاترین سطحی کیفی و ایمنی را به خریداران خود عرضه می کنند. تا چند سال پیش قفل های دیجیتال تنها به عنوان قفل های هتلی مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه اغلب اماکن نوساز و درب های ضد سرقت باکیفیت مجهز به یکی از انواع قفل های آنلاین یا آفلاین هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت های این دو نوع قفل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

🔵کاربرد قفل های آنلاین

در ساخت قفل های آنلاین از آخرین فناوری های ایمنی استفاده شده و به همین دلیل این قفل ها برای نصب در اماکن مختلف بهترین انتخاب هستند. این قفل ها ویژگی های ارزشمند زیادی دارند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره میکنیم. برای هتل ها قفل های آنلاین انتخاب بسیار ایده آلی هستند زیرا کار با آنها برای مهمانان بسیار آسان بوده و از طرفی با داشتن کارت عضویت می توان به راحتی وارد اتاق شد. امروزه قفل های آنلاین نه تنها برای هتل ها بلکه برای نصب در اماکن مسکونی، ادراری و تجاری نیز کاربرد دارند.

🔵مزایای قفل های آنلاین

قفل های آنلاین مزایای زیادی دارند که مهمترین آن ضریب ایمنی بالایشان است. این قفل ها ایمن تر از قفل های آفلاین بوده و در صورتی که درب به مدت چند ثانیه باز مانده باشد زنگ هشدار به صدا در می آید. این قفل ها قابلیت اتصال به سیستم کنترل اتاق مهمان را داشته و با استفاده از این سیستم می توان از حضور افراد در اتاق و هویت آنها مطلع شد. یکی از ویژگی های جالب این قفل ها امکان کنترل از راه دور آنهاست. در واقع شما می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی و تنها از طریق کامپیوترتان درب را باز و بسته کرده و تنظیمات آن را تغییر دهید. از دیگر مزایای این قفل ها می توان به هشدار سریع به هنگام بروز نقص، نگهداری آسان و کم هزینه و عدم نیاز به تعویض باتری اشاره کرد.

🔵مزایای قفل های دیجیتال آفلاین

قفل های آفلاین ارزانتر از قفل های آنلاین هستند و به همین دلیل همواره جزء پرفروش ترین قفل ها هستند. هر چند قفل های آفلاین محبوبیت خود را حفظ کرده اند اما از نظر سطح ایمنی و کیفی مزایای کمتری نسبت به قفل های آفلاین دارند. این قفل ها برای نصب در هتل ها مناسب نیستند زیرا راحتی و ایمنی لازم را برای مهمانان ایجاد نمی کنند. این قفل ها برخلاف قفل های آفلاین قابلیت اتصال و هماهنگی با سیستم کنترلی اتاق مهمان هتل را ندارند و درواقع نمی توان آنها را از راه دور کنترل کرد. هر گونه تغییر در تنظیمات این قفل ها کاملا به صورت دستی انجام می شود و هزینه نگهداری آنها بالاست. این قفل ها مجهز به آلارم هشدار نبوده و باتری آنها باید مرتبا تعویض شود.

🔵خرید قفل های درب هوشمند آنلاین

امروزه برندهای متنوعی در زمینه تولید قفل های هوشمند و آنلاین فعالیت می کنند. برای خرید یک قفل هوشمند باکیفیت بهتر است از محصولات شرکت های معتبر و خوش نام در این زمینه خریداری نمایید تا از ایمنی و کیفیت قفل هوشمند مورد نظر مطمئن باشید. قفل های هوشمند آنلاین قابلیت کنترل از راه دور را دارند و شما می توانید تنها به وسیله کامپیوترتان این قفل های هوشمند را به صورت بی سیم کنترل نمایید.

🔵کاربرد فناوری بی سیم در قفل های آنلاین

قفل های آنلاین امروزی از فناوری بی سیم برخودار بوده و می توان در بردهایی تا محدوده ی شعاع ۵۲۶ متری نیز آنها را کنترل کرده و درب را باز و بسته نمود. هر دستگاه رابط و سیستم کنترلی می تواند بین ۶ تا ۱۲ قفل اصلی را کنترل کرده و باز و بسته نماید. قفل های آنلاین مدرن برای نصب در ساختمان های بزرگ و پر رفت و آمد مانند بیمارستان ها، مدارس، هتل ها، دفاتر، ادارات و ساختمان های هوشمند بسیار مناسب هستند. نصب و تنظیم قفل های هوشمند بی سیم نسبت به سایر قفل های دیجیتال گران تر است اما سطح کیفی و ایمنی بالای این سیستم بدون شک در دراز مدت بسیار مفید خواهد بود.

دسته‌ها
قفل و کلید

آشنایی با ویژگی قفلهای مگنت درب شیشه ای و چوبی



قفل های مگنت یا همان قفل های مغناطیسی یکی از پرکاربردترین و جدیدترین قفل های موجود در بازار جهانی هستند که ایمنی بالایی برای محیط داخلی ایجاد می کنند. قفل های مگنت و قفل های مغناطیسی برقی بیشتر برای مکان هایی که به کنترل تردد نیاز باشد نصب می شوند و برای نصب بر روی انواع درب شیشه ای، چوبی، فلزی و … مناسب می باشند. با نصب قفل های الکترومغناطیسی بر روی درب دیگر نیازی به هیچگونه قفل و درب سنتی نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های قفل مگنت بر روی دو نوع درب شیشه ای و چوبی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 ⚪️قفل مگنت بر روی درب شیشه ای 

قفل مگنت بهترین ابزار برای برقی کردن درب های شیشه ای ادارات است که بهترین عملکرد را در کنترل تردد افراد و کارکنان نیز دارد. این قفل ها می توانند به صورت مستقل و یا با اتصال به سیستم های کنترل تردد، رفت و آمد افراد را کنترل نمایند. این قفل ها برای نصب در اماکن مختلف مانند مطب های پزشکان، دفاتر اداری، فروشگاه ها و درب ورودی ساختمان های مسکونی بسیار کاربرد دارند.

⚪️کاربردهای قفل مگنت درب شیشه ای

این قفل ها وزنی در حدود ۱ کیلوگرم داشته و می توانند تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل نمایند و به همین جهت برای نصب بر روی انواع درب کمد و صندوق مناسب هستند. این قفل ها را می توان بر روی درب های و پنجره های آلومنیومی، صندوق امانات، کمدهای استخر و سونا و دانشگاهها نصب نمود. یکی از کاربردهای جالب قفل های مگنت استفاده از آنها برای لیفت (بلند کردن) و رها کردن اشیا و صفحات آهنی با استفاده از جریان برق است. این قفل ها قابلیت اتصال به سیستم های مختلف کارت خوان و فرمان ۱۲ و ۲۴ ولت را نیز دارند.

⚪️مزایای قفل مگنت

هزینه نگهداری از این قفل ها به نسبت کم بوده و نصب آنها خیلی سریع و آسان است. این قفل ها بسیار ایمن و مستحکم بوده و کار با آنها راحت است. این قفل ها به دلیل باریک بودن برای نصب بر روی انواع درب مناسبند. از دیگر مزایای مهم این قفل می توان به قابلیت قفل شدن به صورت خودکار، مخفی بودن از دید بچه ها، قابل نصب در داخل کشو و کابینت (با ضخامت ۱۲ تا ۲۸ میلیمتر) و… اشاره کرد.

⚪️جریان برق قفل مگنت

این نوع قفل ها از طریق ۲ رشته سیم ۱٫۵ میلیمتری به جریان برق وصل شده و با ولتاژ ۲۴ ولت AC/DC کار می کنند. قفل مگنت درب شیشه ای به محض اتصال جریان برق، زبانه درب را رها می کنند و درب باز می شود.

⚪️ویژگی های مهم قفل مگنت درب شیشه ای

قفل مگنت درب شیشه ای نوعی قفل چند منظوره است که به وسیله چسبی بسیار محکم بر روی انواع سطوح صاف یا ناصاف قابل نصب است که هیچ آسیبی به سطح مورد نظر وارد نمی کند. قفل های مگنت وقتی قرمز هستند یعنی قفل باز شده و وقتی سبز هستند یعنی درب شیشه ای قفل می باشد. اگر میخواهید این قفل ها را به صورت دائم بر روی درب شیشه ای نصب کنید باید آنها را با پیچ بر روی درب نصب نمایید. این قفل ها را می توان به وسیله کلید آهنربایی مخصوص هر قفل باز نمود. قفل های مگنتی ضامنی مخصوص دارند که در صورت نیاز برای غیرفعال کردن سیستم قفل به کار می رود.

⚪️قفل مگنت بر روی درب چوبی

قفل های مگنت بر روی درب های چوبی نیز قابل نصب می باشند. از این قفل ها می توان برای نصب بر روی درب اماکن مختلف مانند دفاتر اداری، مطب های پزشکان، فروشگاه ها و درب های ورودی ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده کرد. کاربرد این درب ها مانند کاربرد قفل مگنت بر روی درب شیشه ای می باشد و برای نصب بر روی انواع صندوق امانات و کمدها مناسب است.

⚪️ویژگی های قفل مگنت بر روی درب چوبی

قفل های مگنت درب چوبی ویژگی هایی مشابه قفل های مگنت نصب شده بر روی دربهای شیشه ای را دارند. این قفل ها را می توان با چسب فوق العاده قوی بر روی انواع سطح صاف و ناصاف نصب نمود و برای نصب دائم میتوان آنها را به درب چوبی پیچ کرد. در این قفل های مگنت نیز رنگ سبز نشان دهنده قفل بودن درب و رنگ قرمز نشانه باز بودن قفل است. این قفل ها را می توان در قسمت داخلی کشو کابینت نصب نمود و برای نصب بر روی کابینت‌هایی با ضخامت بین ۱۲ الی ۲۸ میلی‌متر استفاده کرد.

قفل های مگنت در انواع مختلفی به بازارها عرضه شده اند که از مهمترین آنها میتوان به انواع قفل های مگنت یک لنگه ،۲لنگه، ضد نیروی برشی، فنری ،قفل های مگنت با اندازه های متنوع در حدود ۱۲سانت تا ۶۸ سانت اشاره کرد. وزن این قفل ها نیز متغیر بوده و بین ۴۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم است. قفل مگنت را می توان برای انواع دربهای شیشه ای، فلزی، چوبی و ریلی به کار برد.

دسته‌ها
آیفون تصویری

مهمترین عوامل خراب شدن آیفون های تصویری


خراب شدن آیفون های تصویری ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد اما به طور کلی اغلب خرابی های آیفون های تصویری ناشی از ۳ عامل نصب اشتباه و غیر استاندارد، کیفیت پایین آیفون تصویری نصب شده و یا عدم استفاده صحیح از مانیتور و پنل است. در این مطلب قصد داریم به طور دقیق دلایل خراب شدن آیفون تصویری را بررسی کنیم. با ماه همراه باشید.

آیفون های تصویری مانند تمام ابزارهای الکترونیکی ممکن است پس از مدتی نیاز به تعمیر سخت افزاری یا نرم افزاری پیدا کنند. اگر آیفون تصویری شما دچار مشکل شده بهتر است هر چه زودتر آن را سرویس کنید و با این کار می توانید تا چند سال با خیال راحت از آن استفاده کنید. با شناخت عوامل اصلی خراب شدن آیفون تصویری می توانید با پیشگیری از آنها عمر مفید آیفون تصویری خود را بهبود ببخشید.

🔵نصب اشتباه و غیر استاندارد آیفون تصویری

یکی از عوامل اصلی خراب شدن آیفون تصویری نصب غیر استاندارد آن است. یک نصاب تازه کار و غیر حرفه ای ممکن است آیفون تصویری را راه اندازی کند اما در نصب آن دچار اشتباهاتی شده باشد که پس از مدت کوتاهی موجب خراب شدن زود هنگام آیفون تصویری شود. این اشتباهات را در ادامه بررسی کرده ایم.

🔵اتصال سیم کشی ها به سوکت مانیتور و پنل آیفون ضعیف است:

سیم کشی ها در نقطه اتصال به پنل یا مانیتور باید به خوبی لحیم کاری شده و سپس با عایق حرارتی وارنیش عایق بندی شوند و در غیر این صورت عملکرد سیم ها ضعیف خواهد بود. برخی از نصاب های غیر حرفه ای ممکن است از چسب برق برای عایق کاری محل اتصال سیم به مانیتور از چسب برق استفاده کنند که این کار با گذر زمان موجب سولفاته شدن سیم ها شده و اتصال سیم ها به سوکت مانیتور را قطع میکند.

🔵نوسان دار بودن برق

اگر برقی که به تغذیه دستگاه و مانیتور متصل میشود دچار نوسان باشد به مرور به قطعات ورودی آیفون تصویری آسیب زده و موجب خراب شدن دستگاه میشود. این مساله ناشی از ضعیف بودن سیم کشی و نوسان دار بودن برق است.

🔵ضد آب نکردن پنل

پنل آیفون تصویری باید ضد آب شود تا در آب باران و برف در آن نفوذ نکند. اگر آب وارد پنل آیفون تصویری شود بدون شک موجب خرابی آن می شود و حتی ممکن است کل سیستم و قفل باز کن را نیز خراب کند. بنابراین در زمان نصب پنل باید حتما برای آن باران گیر نصب کنید تا رطوبت و آب در آن نفوذ نکند. برای عایق کاری پنل جلو درب آیفون میتوانید از چسب سیلیکون (آکواریوم ) استفاده کنید و حتما بر روی آن یکی از انواع باران گیر آیفون تصویری را نصب نمایید.

🔵تغذیه دستگاه اشتباه است!

اگر برای آیفون تصویری از یک تغذیه اشتباه یا ضعیف استفاده کنید خیلی زود سیستم مورد نظر دچار خرابی خواهد شد. منبع تغذیه برای همه آیفون های صوتی و تصویری یکسان نبوده و باید مطابق با استاندارد آن برق رسانی شود. یکی از نشانه های نامناسب بودن آمپر و تغذیه آیفون تصویری این است که وقتی درب را باز میکنید چند لحظه ای تصویر سیاه میشود. بنابراین در صورت مشاهده این مساله هر چه زودتر باید منبع تغذیه دستگاه را عوض کنید.

🔵نصب دستگاه در محل نامناسب

نصب هر کدام از قطعات دستگاه مانند مانیتور، پنل، قفل برقی و منبع تغذیه در مکان نامناسب میتواند تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه بگذارد. بهتر است پنل آیفون را در محلی نصب کنید که حتی الامکان در معرض برف و باران نباشد و تا حد امکان دید کافی را به شما بدهد. یک نصاب حرفه ای بهترین محل را برای نصب پنل و مانیتور آیفون تصویری انتخاب میکند.

🔵نصب قفل برقی در مکان نامناسب و آسیب به آیفون تصویری

اگر قفل برقی ورودی را در محل نامناسب از درب نصب کنید و یا زنجیر آن زیادی سفت یا شل باشد نیز موجب عملکرد اشتباه سیستم میشود. برای درب های ورودی، قفل های برقی زبانه ای بهترین انتخاب هستند زیرا بسیار ایمن بوده و کار با آنها نیز راحت است. اگر سیم قفل برقی درب قطع شده و اتصالی کند ممکن است موجب سوختن فیوز ترانس تغذیه شود. در این حالت اگر فیوز اتصال کوتاه باشد ممکن است حتی سیستم آیفون تصویری نیز آسیب ببیند. قفل برقی نیز باید توسط یک نصاب حرفه ای نصب شود زیرا نصب اشتباه آن میتواند تاثیر منفی بر عملکرد آن داشته باشد.

🔵نصب نامناسب مانیتور آیفون تصویری

مانیتور آیفون تصویری را باید در مکانی مناسب نصب کرد. مانیتور را در مکانی نصب کنید که در معرض برخورد با افراد و اشیاء نباشد. مانیتور آیفون تصویری را در ارتفاع مناسب نصب کنید و آن را در مکانی قرار دهید که عرض کافی داشته باشد.

🔵نصب صحیح ترانس تغذیه

ترانس تغذیه را در مکانی نصب کنید که به پنل نزدیک باشد. این کار مانع از افت ولتاژ شده و در نتیجه آیفون به خوبی عمل میکند. ترانس باید از رطوبت و باران در امان باشد بنابراین باید آن را در مکانی مانند تابلو برق کنتور نصب کنید یا برای نصب آن از باکس های روکار استفاده نمایید.

🔵آیفون تصویری خود را از میان برندهای مشهور و باکیفیت انتخاب کنید

انواع مختلفی از آیفون های تصویری داخلی و خارجی در بازار ایران موجود است که برخی آنها اصل و برخی دیگر تقلبی و بی کیفیت هستند. برای خرید یک آیفون تصویری باکیفیت بالطبع باید پول بیشتری بدهید اما در عوض عمر مفید این آیفون ها بسیار بیشتر از آیفون های بی کیفیت و تقلبی است. یک آیفون تصویری برند و باکیفیت طراحی زیبایی داشته و قطعات آن باکیفیت است.

🔵استفاده بد از مانیتور و پنل

مانیتور و پنل مانند دیگر ابزارهای الکترونیکی به مراقبت و نگهداری احتیاج دارند بنابراین باید به طور صحیح از آنها استفاده کنید. اشتباهاتی چون کشیدن زیادی سیم های دسته گوشی، فشار دادن بیش از حد  شاستی آیفون، ریختن مایعات یا رنگ بر روی محفظه مانیتور، برخورد با پنل یا ال سی دی مانیتور و … همگی میتواند باعث آسیب های جدی به آیفون تصویری شود و در دراز مدت آن را خراب کند.

دسته‌ها
درب ضد سرقت

سوالات متداول درباره دربهای ضد سرقت


درب های ضد سرقت بهترین حفاظ برای بخش ورودی خانه هستند که ایمنی و آسایش لازم را برای ساکنین خانه فراهم می کنند. این درب ها اغلب مجهز به قفل های ضد سرقت بوده که مهمترین نقش را در پیشگیری از سرقت و ورد غیرمجاز به خانه دارد. در هنگام خرید درب ضد سرقت سوالات زیادی ممکن است برای خریدار پیش بیاید که ما در این مطلب سعی کرده ایم پاسخ جامعی برای این سوالات پیدا کنیم. مهمترین سوالاتی که در هنگام خرید درب ضد سرقت برای مشتریان مطرح می شود عبارتند از:

🔶آیا درب های ضد سرقت واقعا ضد سرقت هستند؟

در پاسخ به این سوال آنچه مسلم است این است که درب های ضد سرقت ایمنی و استحکام بسیار بیشتری نسبت به درب های معمولی دارند و ضریب ایمنی خانه را بسیار افزایش می دهند. این درب ها میوانند تا حد بسیار زیادی مانع از ورود غیر مجاز وسرتق احتمالی شوند اما این مساله نمیتواند به طور ۱۰۰ درصد تضمین شود. میزان ضد سرقت بودن یک درب به عوامل مختلفی بستگی دارد که شاید مهمترین آن استحکام مواد به کار رفته در ساخت درب و نوع قفل درب می باشد.

معمولا باز کردن قفل درب ضد سرقت به دلیل داشتن چندین زبانه متعدد برای سارقین غیر ممکن و یا دشوار است. در واقع حتی اگر یک سارق حرفه ای بتواند قفل درب را باز نماید زمان زیادی باید برای این کاز بگذارد که خود مانعی بسیار بزرگ برای پیشگیری از سرقت می باشد و در چنین شرایطی معمولا سارقین به سرعت محل را ترک می کنند. از طرفی سارقین نمی توانند درب ضد سرقت را مانند یک درب معمولی با دیلم یا شکستن چوب باز کنند زیرا این درب ها جایی برای وارد کردن دیلم نداشته و مواد به کار رفته در ساخت آنها نیز بسیار محکم است.

🔶آیا می توان درب معمولی را با درب ضد سرقت تعویض نمود؟

یکی دیگر از سولات متداول مشتریان این است که آیا میتوانیم درب معمولی ساختمان را درآورده و به جای آن درب ضدسرقت نصب کنیم. پاسخ مثبت است. در صورتی که چهارچوب درب قبلی با اندازه درب های ضد سرقت هم اندازه باشد میتوان به راحتی یک درب ضد سرقت را به جای یک درب معمولی قرار داد و حتی در صورتی که این اندازه ها یکسان نباشد میتوانیم با کمترین تخریب درب معمولی را با درب ضد سرقت تعویض کنیم. البته این کار باید توسط افراد حرفه ای و کارشناسان خبره انجام شود تا درب ضد سرقت به خوبی نصب شود.

🔶ساختار درب ضد سرقت چگونه است؟

درب ضد سرقت از دو بخش داخلی و خارجی ساخته شده که بخش خارجی آن معمولااز جنس چوب یا فلز است و بخش داخلی آن نیز که در بین دو رویه درب قرار گرفته با ورقه های آهنی یا فولادی ضخیم پر شده که مهمترین نقش را در استحکام این درب ها دارد. بخش خارجی این درب ها معمولا در رنگ ها و طرح های متنوعی ساخته می شود که زیبایی خاصی به این درب ها داده است. لولای درب های ضد سرقت در مدل های مختلف متفاوت میباشد و در ممکن است مخفی یا پیدا باشد.

🔶درب ضد سرقت موجود در بازار ساخت کدام کشورند؟

درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران معمولا ساخت یکی از کشورای ترکیه، ایران و یا چین هستند که هر کدام از این درب ها ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. معمولا درب های ضد سرقت ترک باکیفیت ترین درب ای ضد سرقت هستند که زیبایی منحصر به فرد و قیمت بالاتری نیز دارند. درب های ضد سرقت ایرانی نیز کیفیت بالایی دارند و در واقع همان درب های ضد سرقت ترکیه ای هستند که قطعات آنها در ایران مونتاژ و به هم وصل شده است.

🔶کدام درب های ضد سرقت بهترند؟

همانطور که گفتیم درب های ضد سرقت ترکی، ایرانی و چینی هر کدام مزایا و معایبی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و بودجه ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. بسیاری از ایرانی ها به دلیل تجربه ای که از برخی کالاهای چینی داشته اند فکر می کنند درب های ضد سرقت چینی نیز کیفیت بسیار پایینی دارند اما این یک برداشت لزوما صحیح نیست. انواع مختلفی از درب های ضد سرقت چینی در بازار ایران موجود است که برخی از آنها از نظر کیفیت با درب های ضد سرقت ترک برابری میکنند.  محصولات چینی نیز مانند دیر کالاها دارای درجه بندی کیفی بوده که بر طبق استانداردهای جهانی تنظیم میشوند. بنابراین برای خرید یک درب ضد سرقت به جای توجه به کشور سازنده درب بیشتر به کیفیت درب و استاندارد بودن آن توجه کنید.

🔶قفل درب های ضد سرقت چقدر ایمن هستند؟

قفل درب ضد سرقت مهمترین نقش را در امنیت این درب ها دارد. تفاوت درب ضد سرقت با درب های معمولی تعداد زبانه های آن است و هر چه تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت این قفل ها نیز بیشتر خواهد بود. در هنگام خرید درب ضد سرقت بیشتر از هر چیز باید به آن قفل توجه داشته باشید و توجه داشته باشید که در ساخت درب های ضد سرقت باکیفیت از قفل های ساخت ترکیه استفاده میشود. درب های ضد سرقت دارای دو نوع کلید اصلی و کارگری بوده که کلیدهای کارگری در زمان ساخت و ساز خانه به کار میروند و کلیدهای اصلی باید تنها نزد صاحبخانه باشند.پس از اتمام کار و تحویل خانه نیز باید تنها از کلیدهای اصلی استفاده نمایید.

🔶وزن بالای درب های ضد سرقت موجب به هم خوردن ریگلاژ آن نمی شود؟

یکی دیگر از سوالات رایج درباره دربهای ضد سرقت چگونگی حفظ رگلاژ آنها است. در واقع از آنجایی که اغلب درب های ضد سرقت سنگین بوده و وزنی بالغ بر ۱۰۰ کیلوگرم دارند برای بسیاری از خریداران این سوال پیش می آید که رگلاژ درب های ضد سرقت چگونه با این وزن سنگین به هم نمیخورد؟ این مساله به تعداد لولاهای درب ضد سرقت برمی گردد. درب ای ضد سرقت حداقل دارای سه لولا بوده که موجب تقسیم متناسب وزن درب و حفظ رگلاژ آن میوشند. البته نصب صحیح درب در چهارچوب به گونه ای که هیچ خمیدگی و تابی در آن بوجود نیاید نیز برای حفظ رگلاژ آن ضروری است و چهارچوب درب باید کاملا با ابعاد درب متناسب و تراز بوده و قسمت پاخور چهارچوب با سطح کاملا مماس باشد.

🔶آیا می توان ایمنی یک درب ضد سرقت را بیشتر کرد؟

بله! خوشبختانه وسایل جانبی زیادی وجود دارد که با نصب آنها بر روی درب ضد سرقت میتوان ایمنی آنها را چندین برابر کرد. آلارم هشدار یکی از همین تجهیزات جانبی  بسیار جالب است که به محض وارد شدن ضربه بر روی قفل به صدا در می آید. نصب قفل های دیجیتال و هوشمند مانند قفل های کارتی، رمزی یا اثر انگشتی بر روی این درب ها ایمنی درب را دو چندان کرده و از طرفی دیگر نیازی به حمل کلید نخواهد بود. این قفل ها دارای انواع مختلفی هستند که همگی دارای یک منبع تغذیه بر روی خود بوده و هیچ نیازی به سیم کشی ندارند و از طرفی قابلیت اتصال به سایر سیستم های هوشمند موجود در خانه و کنترل از راه دور را نیز دارا میباشند.

🔶آیا همه درب های ضد سرقت ضد حریق هم هستند؟

خیر! برخی از دربهای ضد سرقت ضد حریق نیز می باشند اما این مزیت برای همه درب های ضد سرقت نیست. در قسمت داخلی این درب ها سنگ پشم نسوز قرار دارد که موجب می شود در صورت بروز آتش سوزی و با بالا رفتن حرارت محیط درب در برابر حریق به شدت مقاوم باشد و تا ساعت ها آتش نگیرد.

🔶آیا می توانیم درب ضد سرقت را خودمان سفارش دهیم؟

پاسخ مثبت است! شما میتوانید روکش درب ضدسرقت مورد نظر را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید و یا به کارخانه سازنده ویژگی های مورد نظرتان را بگویید. برای مثال میتوانید از کارخانه مورد نظر بخواهید درب ضد سرقتی با ویژگیهای ضد حریق، ضد اسید و مقاوم به رطوبت  بسازد تا تمامی نیازهای مورد نظر شما در ساخت درب ضد سرقت لحاظ شود. شما می توانید تمامی نظرات و علایق خود را با کارشناسان بخش فروش شرکت در میان بگذارید تا درب ضد سرقت شما درب ایده آل برای خانه شما باشد.

این روزها دربهای ضد سرقت در برندها، رنگ ها و طرح های متنوعی به بازارها روانه می شوند. در سالهای اخیر بازار درب های ضد سرقت در ایران با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده و هر روزه به تعداد مشتریان این درب ها افزوده می شود. در حال حاضر شرکت های متعددی در زمینه ساخت و فروش درب های ضد سرقت با هم رقابت می کنند که این امر موجب افزایش کیفی و ایمنی درب های ضد سرقت موجود در بازار شده است.

دسته‌ها
درب ضد سرقت

مزایای نصب دزدگیر بر روی درب ضد سرقت


دزدگیر درب ضدسرقت نوعی سیستم پیشرفته برای اعلان سرقت است که با نصب آن بر روی درب ضد سرقت ایمنی خانه و ساختمان شما دوچندان خواهد شد. این ابزارهای امنیتی که به آنها دزدگیر مکان نیز گفته میشود را میتوان بدون نیاز به کابل نیز بر روی درب نصب نمود. دزدگیر مکان را میتوان در اماکن مختلف اداری، تجاری و مسکونی مانند خانه، مغازه، فروشگاه، بوتیک، سوپرمارکت، ویلا، سوله، سالن تولید کارخانه، انبارها و … نصب نمود. در ادامه شما را با کاربردها و مزایای نصب دزدگیر بر روی درب ضد سرقت آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

درب های ضد سرقت یکی از مهمترین تجهیزات امنیتی برای حفظ امنیت یک ساختمان هستند اما برخی از سارقین حرفه ای حتی قادر به باز کردن این درب های ایمنی نیز می باشند. در چنین شرایطی نصب دزدگیر مناسب بر روی درب های ضد سرقت بهترین راهکار برای پیشگیری از ورود غیر مجاز و اعلان سرقت میباشد.

🔶دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر درب ضدسرقت یا همان دزدگیر اماکن یک سیستم پیشرفته امنیتی است که با دارا بودن چندین چشمی الکترونیکی قادر به تشخیص تمامی حرکات در محیط شما است. این دزدگیرهای حساس به محض تشخیص حرکات غیر مجاز در محیط و تلاش برای ورود غیر مجاز آژیر امنیتی را به صدا درآورده و اعلام سرقت می کنند. همزمان با به صدا درآمدن آژیر خطر اگر حتی در محیط حضور نداشته باشید سیستم دزدگیر قادر به تماس گرفتن با شما می باشد.

🔶اهمیت نصب دزدگیر بر روی درب های ضد سرقت

دزدگیر اماکن یکی از مهمترین بخش های سیستم نظارتی، امنیتی و حفاظتی برای نصب در مکان های مختلف است که از طریق به صدا درآوردن آژیر خطر و ارسال تماس یا پیامک خطر سرقت را به مخاطبین و کاربران خود اعلام می کند. نصب این دزدگیرها برای حفاظت ساختمان های مختلف مانند اماکن مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی بسیار موثر خواهد بود. این دزدگیرها با نام های دیگری چون دزدگیر اماکن تلفن کننده، دزدگیر سیم کارت خور، کنترل دزدگیر ساختمان از راه دور، ریموت برد بالا، دزدگیر اماکن فایر وال، دزدگیر اماکن فایو استار، دزدگیر اماکن هگزا، دزدگیر درب ضد سرقت، دزدگیر کلاسیک، دزدگیر پارادوکس، دزدگیرگپ، ریموت استیل میت و … نیز شناخته می شوند.

🔶چرا باید بر روی درب های ضد سرقت دزدگیر نصب کنیم؟

درب های ضد سرقت امروزه به عنوان معمول ترین درب های خانه و ساختمان های اداری و تجاری شناخته میشوند و به دلیل گستردگی کاربرد آنها، سارقین با شیوه های باز کردن آنها به خوبی آشنایی پیدا کرده اند و این درب ها بدون داشن دزدگیر چندان هم ضد سرقت و ایمن نیستند. بهترین شیوه برای پیشگیری از باز شدن درب ضد سرقت توسط سارقین نصب دزدگیر درب بر روی آنهاست. این نوع دزدگیرها را می توان هم بر روی درب های ضد سرقت و هم بر روی درب های معمولی نصب نمود.

🔶سارقین چگونه درب ضد سرقت را باز می کنند؟

درب های ضد سرقت در ابتدا بسیار ایمن بودند و باز کردن آنها برای سارقین غیر ممکن بود اما با گذشت زمان آنها روش های تازه ترین در سرقت به کار گرفتند که می توانستند این درب ها را نیز مانند درب های معمولی باز کنند. برای مثال آنها با تخریب رویه درب ضدسرقت به وسیله دیلم و همچنین تخریب قفل و سیلندر درب اقدام به باز کردن درب های ضدسرقت میکنند. از طرفی در سالهای اخیر تولید کنندگان زیادی در زمینه تولید درب ضد سرقت شروع به فعالیت کرده اند که موجب رقابت زیاد و کاهش کیفیت درب های ساخته شده میشود. برای مثال سازندگان درب های ضد سرقت بی کیفیت از ضخامت ورق چهار چوب، ضخامت و عرض ورق داخل درب کم میکنند تا درب را با قیمت کمتری به فروش برسانند و سود بیشتری کسب کنند.

بنابراین درب های ضد سرقت باید با نصب دزدگیر در برابر سرقت های احتمالی ایمن شوند و در صورت ورود غیر مجاز کاربر به سرعت متوجه این اتفاق شود و اقدامات لازم را انجام دهد.

🔶امنیت درب ضد سرقت با نصب دزدگیر جانبی

در سالهای اخیر درب های ضد سرقت باکیفیت به دلیل ایمنی بسیار بالا و زیبایی منحصر به فردشان در بازار ایران به محبوبیت بالایی رسیده اند. این روزها کمتر کسی از درب های معمولی برای ورودی خانه خود استفاده می کند زیرا باز کردن این درب ها حتی برای سارقین غیر حرفه ای نیز مثل آب خوردن است. هر چند درب های ضد سرقت بسیار ایمن هستند اما تنها پس از نصب دزدگیرهای جانبی بر روی آنها میتوان از امنیت کامل آنها اطمینان حاصل کرد.

🔶مزایای دزدگیر درب ضد سرقت

نصب دزدگیرهای جانبی درب ضد سرقت مزایای زیادی به همراه خواهد داشت و میتوان آنها را بر روی انواع درب نصب نمود. این دزدگیرها در موقع خطر آژیر خود را به صدا در می آورند که موجب می شود همسایگان متوجه خطر شده و سارقین پا به فرار بگذارند. دزدگیر درب ضدسرقت قابلیت تماس به سه تلفن همراه را دارد و به شما این امکان را می دهد که به موقع با پلیس تماس بگیرید.

دسته‌ها
درب ضد سرقت

نحوه تعمیر درب چوبی و ضد سرقت


با خرید و نصب درب ضد سرقت می توانید باعث افزایش امنیت خانه خود خواهید شد. اما پس از چندین ماه از نصب درب ممکن است با صدای جیرجیر درب ضد سرقت مواجه شوید در این هنگام نیاز به تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت دارید. شما می توانید با سفت کردن، تمیز کردن لولای درب و همچنین روغن کاری درب به نوعی اقدام به تعمیر درب چوبی و ضد سرقت کنید. در صورتی که با موارد بالا و خواندن این مقاله موفق به رفع عیوب درب و صدای جیر جیر درب نشدید کافیست با کلید سازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید تا تعمیر و رگلاژ درب را سریعا  انجام دهند.

درب های چوبی و درب ضد سرقت هر ساله نیاز به رگلاژ و تعمیر دارند. برخی از کارها چون روغن کاری لولای درب و تمیز کردن لولای درب می تواند توسط خود شما انجام شود.

⚪️دلیل باز و بسته نشدن درب اتاق

در صورتی که درب اتاق باز و بسته نمی شود ممکن است گیره قفل تنگ باشد یا پر از گچ باشد که باید آنرا برطرف کنید. گیره قفل به قطعه فلزی کوچک گفته می شود که در روبروی مغزی درب اتاق روی چهارچوب بسته می شود ( ممکن است با سوراخ کردن چهارچوب محلی برای دستگیره تعبیه شود) تا مغزی درب اتاق داخل آن قرار گیرد.

برخی اوقات ممکن است هنگام گچ کاری خانه گیره قفل پر از گچ شده باشد یا در صورت برش محل گیره قفل به درستی آنرا به اندازه کافی برش نداده باشند.

⚪️بررسی لولای درب

برخی اوقات ممکن است علت بسته نشدن و  ایجاد سر و صدای درب لولای آن باشد. شما می توانید با ایجاد ضربات چکش یا جوشکاری این مشکل را برطرف کنید.

⚪️بستن پین های شل لولای درب

برخی اوقات ممکن است پین  لولای درب شل شده باشد که با سفت کردن آن مشکل حل شود.

⚪️پاک کردن داخل لولای درب

ممکن است پین لولا زنگ زده باشد یا اینکه به خوبی جا  نیفتاده باشد.

  1. با پیچ گوشتی پین لولا را در بیاورید.
  2. یک لایه کاغذ روی پین لولا قرار دهید و داخل لولا بزنید.
  3. با این کار داخل لولای درب تمیز می شود.

⚪️نحوه روغن کار لولای درب

شما می توانید پس از تمیز کردن پین لولا و جا انداختن آن برای برطرف کردن گیر و صدای جیر جیر درب اقدام به روغن کاری درب چوبی و ضد سرقت کنید. با استفاده از روغن موتور به راحتی صدای جیر جیر درب برطرف خواهد شد.

دسته‌ها
بلاگ قفل و کلید

تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی


انواع قفل درب های چوبی منازل ممکن است به دلیل های گوناگونی خراب شده و این خرابی از خود قفل و یا دستگیره باشد. تعمیر کردن قفل چوبی در این مواقع ضروری می باشد. بیشتر مشکلات قفل و دستگیره های درب باید قبل از این که دچار مشکلات اساسی تر بشوند باید اصلاح و برطرف گردند. در این مواقع شما می توانید به کلید سازی تهران کلید در تمام نقاط تهران تماس حاصل نموده و کارشناسان آن ها را در درب منزل خود داشته باشید.

🔶چگونه قفل درب پی وی سی را تعمیر نماییم؟

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان نمودیم قفل های درب چوبی ممکن است به دلایلی خراب شوند و در مواقعی نیاز به تعمیرکار نباشد. ممکن است این مشکل به دلایلی مانند کثیف بودن قفل و یا خشک بودن مکانیزنم آن باشد. در این مواقع در صورتی که مشکل این دو مورد باشد می توانید با یک روغن کاری قفل و یا یک سرویس ساده آن را برطرف نمایید. در برخی موارد هم می توانید دستگیره های درب داخلی را به راحتی عوض کنید. در این مواقع نیازی به تعمیرکار پیدا نخواهید کرد و خود شما می توانید با یک تغییر و اصلاح ساده تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی خود را انجام نمایید. در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی و جزییات آن آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید.

🔶تعمیر قفل درب پی وی سی

در صورتی که شما خودتان می خواهید تعمیر قفل درب چوبی و پی وی ی خود را انجام نمایید، نیاز به ابزارهایی مانند پیچ گوشتی در چند نوع، دم باریک، انبر دست و روغن دان و همچنین کمی بلد بودن کارهای فنی خواهید داشت. پس در ابتدا در صورتی که با کارهای آشنایی دارید این ابزار را باید تهیه نمایید زیرا بدون ابزار انجام کارها امکان پذیر نمی باشد. در بین کار ممکن است کار تخصصی تر شود و برای باز نمودن دسته درب چوبی به برخی از ابزار مانند خارکش احتیاج پیدا نمایید یا این که احتیاج پیدا نمایید قفل را در یک گیره بسته نمایید تا تعمیرات موردنیاز را روی آن انجام دهید. در برخی از مواقع هم نیاز است تا فردی همراه شما باشد و در این کار به شما کمک نماید. پس در کل نمی توان گفت کار راحتی بوده و نیاز به هیچ تخصص و یا کمکی نخواهید داشت.در صورتی که اصلا سررشته ای از این کار ندارید و یا ابزارتان کافی نیست می توانید با کارشناسان با تجربه در این زمینه تماس حاصل نمایید.

🔶نکات مهم در تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی

  1. توجه نمودن به کیفیت یراق آلات و همچنین قفل درب پی وی سی بسیار مهم می باشد. استفاده کردن از جنس های بدون کیفیت و یا با کیفیت پایین علاوه بر کار مجدد و خراب شدن قفل می تواند هزینه ای بیش تر بر روی دست شما بگذارید. پس در این زمینه نهایت دقت را نمایید تا قفلی که عوض می کنید مدت های زیادی برای شما کارکند و مجدداً دچار خرابی نشود.
  2. نکته مهمی که باید به آن توجه نمود در مورد تعمیر قفل درب پی وی سی موضوع عایق بندی درب می باشد که در مورد این نوع درب ها اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه نمود. به همین دلیل سرویس و رگلاژ کردن قفل های درب پی وی سی امری مهم محسوب می شود که باید به آن توجه نمایید.
  3. نکته دیگری که باید به آن توجه نمود در مورد اهرم توپر درب های پی وی سی است. استفاده کردن از اهرم هایی که توپر و بلند باشند می تواند باعث شود که در زمان بستن و باز نمودن درب پی وی سی فشار کم تری به قفل وارد شده و قفل زودتر شکسته شده و یا هرز شود. پس باید در زمان تعویض و یا تعمیر به این نکته هم توجه نمایید.

🔶تعمیر قفل درب های دوجداره

در ساختمان های نوساز بیش تر از درب های دو جداره یا همان یو پی وی سی استفاده می کنند که این درب ها به نوعی جای درب های پی وی سی را گرفته اند. البته شاید به نظر برسد در ظاهر فرقی بین پروفیل ساخت درب های دوجداره وپی وی سی به نظر نرسد ولی از لحاظ کیفیت و همچنین متریال ساخت قفل با همدیگر متفاوت می باشند. به این دلیل تعمیر قفل های درب دوجداره به خاطر مکانیزم خاصی که در ساخت درب های یو پی وی سی و یراق آلات استفاده شده است باید دقت نمایید زیرا اگر بدون آشنایی و مهارت این کار را انجام نمایید باعث آسیب دیدن قسمت های دیگر خواهد شد که جبران خسارت آن دشوار می باشد.

🔶موارد مهم در تعمیر قفل درب های دوجداره

  1. به دلیل این که درب های چوبی و دو جداره دارای جزییاتی در تعمیرات می باشند در صورتی که تبحری ندارید باید به تعمیرکار و متخصص این امر که تجربه در این زمینه دارند رجوع نمایید.
  2. در صورتی که خود شما تجربه کافی یا مهارت دارید می توانید با عوض کردن دستگیره دچار مشکل، یا تعمیر درب های آسیب دیده، مشکلات آن را برطرف نمایید.
  3. در تعمیر قفل های درب های UPVC، به این نکته دقت نمایید در بسته شدن در این درب ها به صورت عایق بندی می باشد. خصوصیات منحصر به فرد این درب ها به دلیل داشتن عایق بودن حرارتی و صوتی می باشد.
  4. با توجه به طراحی ایمنی که در مدل این نوع درب های UPVC انجام می شود آن ها به صورت ایمن کرده است پس در صورتی که به هر دلیل قفل و دستگیره های درب های یو پی وی سی دچار مشکل شدند باید آن را تعمیر یا تعویض نمود.
  5. در صورتی که مشکل قفل درب یو پی وی سی به خاطر توپی یراق آن باشد و داخل قطعه زاماک قرار نمی گیرد باید قطعه ای به نام اسپانولیت را تعمیر کرده و یا همان قطعه زاماک را تغییر نمایید.


تعمیرات درب چوبی هم مشابه با انواع مختلف درب‌های مدل های دیگر امری می باشد که در صورتی که درست و صحیح و با مهارت انجام نشود می تواند به درب یا قفل شما آسیب زیاد و غیرقابل جبرانی وارد نماید. پس در صورتی که قصد دارید این کار را به صورت شخصی انجام نمایید باید از مهارت خود مطمئن گردید. در غیر این صورت باید با مشورت با کارشناسان و تعمیرکاران تعمیر قفل انواع درب تماس حاصل نمایید. کارشناسان تهران کلید به صورت سیار و شبانه روزی و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان عزیز می باشند.

خروج از نسخه موبایل