آشنایی با انواع قفل ضد سرقت و ویژگی های هر کدام

درب های ضد سرقت یکی از بهترین راهکارها برای افزایش امنیت خانه و جلوگیری از سرقت هستند. قفل درب های ضد سرقت را می توان مهمترین جزء امنیتی آنها دانست. قفل های ضد سرقت متفاوتی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. شما می توانید با توجه به بودجه و نوع نیازتان یکی از قفل های ایمن و مناسب را برای درب ضدسرقت خانه خود انتخاب کنید. در این مطلب شما را با بهترین قفل های ضد سرقت موجود در بازار آشنا می کنیم.

🔶تعریف قفل ضد سرقت

در سال های اخیر با افزایش آمار سرقت و پیچیده شدن روش های آن، نیاز به وجود قفل های ایمن در هر خانه ای بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود. به دنبال این نیاز قفل های مدرن زیادی ساخته و روانه بازار شده است که هر کدام از آن ها کاربردهای خاص خود را دارند

امرزوه نصب قفل های ضد سرقت جهت ایجاد حفاظت و امنیت فیزیکی در خانه و محل کار، یک ضرورت محسوب می شود. متاسفانه با وجود پیشرفت روز افزون ابزارهای امنیتی، روش های سرقت نیز با کمک همین تکنولوژی پیچیده تر شده است و این مساله ضرورت تولید ابزارها و تجهیزات جدید و پیشرفته تری را ایجاب می کند.

تولید ابزارهای امنیتی مانند قفل های ضد سرقت بهترین روش برای تامین امنیت یک ساختمان است. انواع مختلفی از قفل های ضدسرقت مدرن به بازار آمده است که شما با توجه به نوع نیاز و توانایی مالیتان می توانید از میان آن ها قفل هایی ایمن و مدرن برای درب های خانه و محل کارتان انتخاب کنید.

قفل های ضد سرقت دارای چند زبانه مختلف برای قفل کردن هستند اما قفل های معمولی تنها یک زبانه دارند و به همین دلیل باز کردن آن ها برای سارقین بسیار آسان است. قفل های ضد سرقت از چهار جهت به چهار چوب درب قفل می شود و به همین دلیل امکان هر گونه اهرم کردن و باز نمودن درب را از بین می برد.

قفل های ضدسرقت بسیار متنوع اند اما به طور کلی شامل دو دسته قفل می شوند:

  • قفل ضد سرقت کلیدی
  • قفل ضد سرقت هوشمند

🔶قفل ضد سرقت کلیدی

قفل ضدسرقت کلیدی اولین نسل قفلهای ضد سرقتی بود که روانه بازار شد. قفل های ضد سرقت کلیدی نسبت به قفل های ضد سرقت هوشمند ارزان تر هستند و به همین دلیل محبوبیت و کاربرد بیشتری در میان مردم دارند. این قفل ها معمولا دو نوع کلید دارند:

  • کلید اصلی
  • کلید کارگری

کلید اصلی همان کلیدی است که پس از تکمیل خانه به شما داده می شود اما کلید کارگری کلیدی است که در حین تکمیل عملیات ساختمانی در اختیار کارگران و نصاب درب قرار می گیرد. وجود کلید اصلی و کارگری از نظر امنیتی بسیار مهم است. رفت و آمد افراد متفرقه در یک ساختمان در حال ساخت و ساز زیاد است. در این زمان می توان از کلید کارگری استفاده کرد و بعد از مستقر شدن افراد خانواده و تمام شدن کارهای ساختمانی می تواند از کلیدهای اصلی استفاده کرد. پس از اتمام عملیات ساختمانی افراد غیر مجاز دیگر اجازه ورود ندارند چون دیگر کلیدهای کارگری اعتبار ندارند.

تعویض قفل درب ضد سرقت

🔶قفل ضد سرقت هوشمند

قفل ضد سرقت هوشمند، در واقع مدرن ترین قفل های هوشمند موجود در بازار هستند. این قفل ها ایمنی بسیار بالایی دارند و برای نصب در ادارات، منازل مسکونی و ساختمان های تجاری مناسبند.

قفل های ضد سرقت هوشمند، امنیتی ترین و بهترین قفل برای نصب بر روی درب های ضد سرقت هستند.

🔶مهمترین ویژگی های قفل ضد سرقت هوشمند

  • برای بازکردن قفل های ضد سرقت هوشمند از کلید استفاده نمی شود و این بارزترین تفاوت قفل های ضد سرقت هوشمند و قفل های ضد سرقت کلیدی است.
  • قفل های ضد سرقت هوشمند مجهز به یک منبع تغذیه ای جداگانه هستند که در بخش داخلی درب تعبیه می شود. برق این قفل ها از همین منبع تغذیه ای تامین می شود و به همین دلیل حتی با قطع شدن برق ساختمان، قفل ضدسرقت هوشمند همچنان غیر قابل باز شدن است.

🔶محبوب ترین انواع قفل ضد سرقت هوشمند

قفل های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی

قفل های هوشمند اثر انگشتی فاقد کلید بوده و تنها با لمس اثر انگشت ثبت شده در سیستم آن ها باز می شوند. این قفل ها خود انواع مختلفی را شامل می شوند. این قفل دارای حافظه ای است که قابلیت ثبت تعداد زیادی اثر انگشت (حدودا ۲۰۰ عدد) را دارد. همچنین امکان پاک کردن هر کدام از این اثر انگشت ها نیز وجود دارد.

قفل های ضدسرقت اثر انگشتی یکی از بهترین انواع قفل برای ساختمان های اداری و تجاری هستند. قفل های اثر انگشتی مجهز به زنگ هشدار نیز هستند که در صورت دریافت اثر انگشت ناشناس به صدا در می آید. قفل های اثر انگشتی به راحتی قابل نصب شدن هستند. بعضی از این قفل ها را می توان برای درهای عادی نیز نصب نمود.

قفل های اثر انگشتی بسیار کارآمد هستند. یکی از کاربردهای جالب این قفل ها امکان ثبت زمان ورود و خروج تمامی افراد وارد و خارج شده است. این کاربردهای جالب موجب شده است که این قفل ها برای نصب در ادارات و کنترل زمان رفت و آمد کارمندان بسیار مفید باشند.

قفل های دیجیتالی

در صورتی که کلید منزل یا محل کار خود را گم کردید یا مشکل پیدا کرده اند، حتماً با تهران کلید تماس گرفته که در اسرع وقت با موتور در تهران مشکل شما را رفع نمایند.

قفل های ضد سرقت هوشمند کارتی

قفل های کارتی یکی از مدرن ترین و ایمن ترین قفل های هوشمند ضد سرقت هستند که با استفاده از کارت های مخصوصی باز می شوند. این قفل ها ضریب ایمنی بسیار بالایی دارند و برای کنترل تردد به کار می روند.

قفل های کارتی روی درب های معمولی نیز قابل نصب شدن هستند. کارت ها پس از فعالسازی، مجاز به باز کردن درب هستند. قفل های ضد سرقت کارتی معمولا مجهز به کلیدهای یدکی هستند تا در صورت گم شدن کارت نیز قابل باز کردن باشند.

این قفل ها نیز مانند قفل های هوشمند اثر انگشتی، مجهز به منبع تغذیه مجزا از برق ساختمان و زنگ هشدار هستند. قفل های هوشمند کارتی همچنین قابلیت ثبت زمان ورود و خروج را نیز دارند. با نصب این قفل ها می توان محدوده زمانی مشخصی برای ورود و خروج تعیین کرد.

قفل های هوشمند کارتی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها کاربردهای خاص خود را داد. این قفل ها مانند قفل های اثر انگشتی برای نصب در ادارات بسیار مناسبند.

آشنایی با انواع قفل ضد سرقت و ویژگی های هر کدام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *