خرابی مغزی قفل برقی

قفل های برقی در حال حاضر یکی از پرکاربردترین قفل ها میباشند که خود انواع متعددی دارند. یکی از مشکلات رایج در مورد این قفل ها خراب شدن مغزی آنها بر اثر باز و بسته شدن مکرر با کلید است. معمولا بر روی درب وروردی مجتمع های ساختمانی قفل برقی نصب می شود و روزانه افراد زیادی از ساکنین ساختمان این قفل را به وسیله کلید باز می کنند. بعد از چند ماه همین باز و بسته شد های مکرر قفل با کلید موجب خرابی مغزی قفل می شود زیرا افراد هنگام باز کردن قفل باید کلید را داخل آن بچرخانند و این کار بعد از مدتی موجب خراب شدن مغزی قفل می شود. شما همراهان گرامی می توانید در صورت خراب شدن و یا از کار افتادن هرگونه قفل، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید که کارشناسان تهران کلید در تمام نقاط تهران در اسرع وقت در محل شما حضور یابند.

⚫️چرا مغزی قفل برقی خراب میشود؟

مغزی اغلب قفل های برقی مانند سیزا و یوتاب از جنس برنج است و برای باز کردن آنها نیز باید حتما از کلید برنجی استفاده شود. اما برخی از ساکنین مجتمع ممکن است به دلیل عدم آگاهی از کلیدهایی با جنس های فولادی و … برای باز کردن این قفل ها استفاده کنند. از آنجایی که آهن موجب خوردگی برنج می شود استفاده مکرر از کلیدهای آهنی و فولادی برای باز کردن قفل به تدریج موجب خوردگی مغزی برنجی قفل شده و پس از مدتی مغزی قفل برقی را خراب می کند.

⚫️چگونه از خرابی مغزی قفل برقی جلوگیری کنیم؟

اگر مغزی قفل برقی خراب شود علاوه بر تعویض مغزی قفل باید کلید تمام ساکنین ساختمان تعویض شود که هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید تا حد امکان از خرابی مغزی قفل برقی پیشگیری کنیم تا دچار دردسرهای تعویض مغزی قفل و کلیدهای آن نشویم. در ادامه بهترین راهکارها برای پیشگیری از خراب شدن مغزی قفل برقی را برای شما توضیح داده ایم:

قفل را با کلید برنجی اصلی باز کنید:

برای پیشگیری از خرابی قفل برقی مدیر ساختمان بهتر است به تعداد واحدهای مجتمع کلیدهای اصلی یا برنجی سفارش دهد و آنها را از نمایندگی های مجاز کلید های اصلی قفل برقی خریداری نماید. در این صورت تمامی اهالی ساختمان دیگر از قفل های فولادی استفاده نمیکنند و مغزی قفل برقی دچار خوردگی و خرابی نمیشود. البته در صورتی که برخی از ساکنین ساختمان بدون هماهنگی با مدیر ساختمان از روی کلید اصلی کلیدهای فولادی و آهنی بسازند باز هم خطر خراب شدن مغزی قفل برقی وجود دارد.

قفل را با تگ یا کارت باز کنید:

یکی از بهترین و جدیدترین راهکارها برای پیشگیری از خرابی زودهنگام قفل برقی استفاده از تگ یا کارت به جای کلید است. در این سیستم ها شما برای باز کردن قفل برقی هیچ نیازی به کلید نداشته و تنها کافی است کارت یا تگ را به قفل نزدیک کنید. شما باید کارت یا تگ را به گیرنده تعبیه شده نزدیک کنید تا بدون انجام هیچ کار فیزیکی فرمان باز شدن قفل برق صادر شود.

⚫️استفاده از سیستم RFID

روش پیشرفته تر برای باز نمودن غیرمستقیم قفل برقی استفاده از سیستم RFID میباشد. این روش نه تنها طول عمر قفل را بهبود میبخشد بلکه امنیت بیشتری نیز برای ساختمان ایجاد میکند. در این روش سیستم کارتخوان از پنل های تصویری یا صوتی استفاده میکند و برای ساختمان هایی که هنوز آیفون تصویری برای آنها نصب نشده بهترین انتخاب است. در این روش برای باز نمودن درب از کارت های مخصوصی استفاده میشود که دیگر خطر کپی برداری برای آنها وجود ندارد. سیستم RFID برای مجتمع های بزرگ با تعداد واحد بالا بسیار مناسب است. در این روش مدیر ساختمان میتواند هر زمان که یکی از ساکنین واحد را تخلیه کرد کارت آنها را به صورت مستقیم از سیستم حذف نماید و برای ساکنین جدید کارت کاملا جدیدی صادر نماید.

خرابی مغزی قفل برقی

⚫️پنل های کارتخوان

با استفاده از این روش نه تنها هیچ کار فیزیکی انجام نمیشود بلکه هیچ چیز اضافه ای نیز بر روی دیوار نصب نمیشود. قفل های با قابلیت کارتخوان دارای سیستم Rfid بوده که تنها با نزدیک کردن کارت به رادار باز میشوند. اگر قبلا برای درب از قفل برقی غیرکارتی استفاده شده و آیفون تصویری نیز به آن متصل بوده در صورتی که بخواهند سیستم RFID را برای درب ایجاد کنند باید از گیرنده های مستقل کارتخوان استفاده نماید.

با این راهکارها مانع از خرابی مغزی قفل برقی شوید:
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *