تبدیل قفل معمولی به قفل برقی زنجیری

شاید یکی از مشکلاتی که قفل های معمولی کامپیوتری نسبت به قفل برقی دارند این است که تنها با کلید مکانیکی و کشیدن شاسی باز می شود. به طور حتم با نصب قفل باز کن برقی به راحتی می توانید با وصل کردن آن به آیفون به راحتی با فشردن دکمه درب را باز کنید. از این جهت که قیمت قفل های برقی زیاد است به راحتی می توانید تبدیل قفل معمولی به قفل برقی زنجیری را انجام دهید.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

نصب قفل برقی

قفل باز کن زنجیری چیست؟

قفل باز کن زنجیری یک نوع قفل است که به راحتی واسط بین قفل معمولی قرار می گیرد و با نصب آن روی درب حیاط به راحتی می توانید با انجام کار سیم کشی با استفاده از آیفون درب را باز کنید.

قفل بازکن زنجیری از آیفون های صوتی و یا تصویری فرمان باز شدن را می گیرد. این قفل بازکن بدنه فلزی دارد که با رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده است و خاصیتی ضدزنگ و با مقاومت در برابر باران و آفتاب می باشد. با کشیده شدن زنجیر قفل زبانه عقب رفته و درب حیاط باز می شود و زمانی که درب باز شد به حالت اولیه خود بر می گردد. روش کلی عملکرد این درب بازکن با تحریک کردن بویین با برق به صورتی مکانیکی بوده و با کشیدن زنجیر و زبانه قفل انجام می شود.

تبدیل قفل معمولی به قفل برقی زنجیری

مراحل نصب قفل درب باز کن زنجیری

در مرحله اول تنها کافیست قفل زنجیری را باز کنید و با مشاهده تصویر زیر و آشنایی با قطعات داخل آن اقدام به نصب سیم برق آیفون و همچنین زنجیر روی قفل کنید.

نصب پایه زنجیر

در زمان خرید قفل بازکن زنجیری تعدادی زنجیر، پیچ و یک قطعه فلزی که پایه زنجیر قفل نام دارد را تحویل می گیرید. پایه زنجیر قفل بر روی چارچوب ثابت درب حیاط نصب می شود و به دیلیل فشار زیادی که روی آن می باشد از نصب آن بر روی دیوار خودداری شود. قفل بازکن دارای دو زبانه می باشد که یکی کوتاه و دیگری بلند است و باید در زمان نصب آن زبانه بلند در سمت قفل باشد.

3 عدد پیچ خودکار هم به همراه پایه زنجیر قفل موجود می باشد که بتوان قفل را بر روی چارچوب درب نصب کرد. با کمک مته آهن می توانید نصب پایه زنجیر را انجام دهید. حتما باید قفل بازکن زنجیری و پایه آن در یک ردیف قرار بگیرند و اندازه گیری دقیقی برای این موضوع داشته باشید.
نصب قفل بازکن درب

بعد از اینکه پایه زنجیر درب نصب شد باید خود قفل بازکن را نصب کنید. برای این کار پیچ روی درب را باز کنید و آن را جدا می کنیم. برای نصب قفل بازکن سه عدد سوراخ روی درب ایجاد می کنیم و با کمک پیچ و مهره هایی که داریم آن را روی درب نصب می کنیم. قفل باز کن باید نزدیک قفل درب باشد.

نصب زنجیرها
پس از اینکه نصب قفل بازکن تمام شد باید زنجیرهای آن نصب شوند. زنجیری که کوتاه است در بین زبانه بلند و قفل درب قرار می گیرد و زنجیری که کوتاه می باشد در بین قفل درب و زبانه بلند می باشد.

نصب سیم برق قفل بارکن

در مرحله آخر باید سیم برق قفل بازکن وصل شود که برای این کار دو سرسیم را در زیر پایه های ترمینال گذاشته و پیچ های آن را سفت می کنید.

تبدیل قفل معمولی به قفل برقی زنجیری

نکات رعایت شده هنگام نصب قفل زنجیری

برای نصب ابتدا باید تسمه ها در راستای دستگیره قفل هم سطح باشد و در صورتی که تسمه های قفل زنجیری و زبانه قفل نسبت به بدنه در هم سطح نباشد می توانید از قوطی آلومینیومی و یا پیچ و مهره جهت تنظیم ارتفاع در پشت بدنه قفل زنجیری استفاده کرد.

  1. در زمان نصب زنجیر به آهن پشت دری و تسمه کوتاه باید دقت کرد زنجیر صاف و کشیده باشد و فنر داخل قوطی حدود ۱ سانتی متر جمع شود.
  2. در زمان نصب زبانه قفل و تسمه بزرگ دقت شود زنجیر صاف و کشیده باشد و به گونه ای رگلاژ شود که زبانه قفل ۵ میلی متر داخل محفظه قرار گیرد.
  3. بعد از اتصال سیم برق به ترمینال به گونه ای با بست به زنجیر متصل شود که در دو انتهای آهن دم دری و بوبین ترمینال آزاد باشد.
  4. قلاب های متصله به آهن پشت دری، تسمه بلند قفل، تسمه کوتاه قفل درب ورودی را کاملا محکم کنید.

نتیجه گیری :

در مورد تبدیل قفل معمولی به قفل برقی زنجیری صحبت کردیم و مراحل نصب و تعویض آن را هم شرح دادیم. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا برای انجام صحیح کار این مورد را به متخصصان آن بسپارید تا با انجام اشتباه متحمل هزینه های مجدد آن نشوید. متخصصین کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک شیشه ای خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

تبدیل قفل معمولی به قفل برقی زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *