جا ماندن کلید در پشت درب

. شاید برای شما هم یک بار اتفاق افتاده باشد که کلید را پشت درب خانه جا بگذارید و این موضوع ربطی به کهولت سن، جوان بودن یا فراموشکاری ندارد. در صورتی که بعد از یک روز سخت کاری، خسته و کوفته به خانه برگشته اید و دنبال کلید می گردید تازه یادتان می آید که کلید پشت درب جا مانده است. همچنین گاهی اوقات وقتی جلوی درب آپارتمان هستید، با وزش باد درب بسته شده و کلید داخل منزل می ماند. این شرایط برای بسیاری از افراد اضطراب ایجاد می کند ولی هنگامی که پشت درب ماندید با خونسردی به دنبال راه حلی باشید که در کمترین زمان و با وارد نشدن خسارت به دستگیره و قفل، درب را باز کنید. این مشخص است که جا ماندن کلید در پشت درب دردسرهای زیادی دارد.

اگر فقط کلید را فراموش کرده باشید که با خود ببرید می توانید منتظر یکی از اعضای خانواده بمانید ولی اگر کلید را پشت درب جا گذاشته باشید نمی توانید با کلید سایر اعضای خانواده هم آن را باز کنید. باز کردن درب های معمولی از درب های ضدسرقت آسان تر است ولی در این مقاله با معرفی راهکارهایی، به نکاتی که برای بازکردن درب های ضدسرقت وجود دارند، اشاره می کنیم.

اگر نیاز به یک کلیدسازی شبانه روزی دارید می توانید کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید را انتخاب کنید تا با سابقه طولانی و درخشان برای ارائه خدمات در مکان شما حضور یابند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

راهکارهایی برای بازکردن قفل درب ضدسرقت

راهکارهایی که در این قسمت معرفی می شوند، به شما کمک کرده شانس خود را در بازکردن درب ضدسرقت امتحان و به راحتی وارد منزل شوید. به این نکته توجه داشته باشید که هر راهکار ممکن است با آسیب هایی نیز همراه باشد که در صورت عدم توجه، هزینه بیشتری را نسبت به کمک گرفتن از کلیدساز و افراد ماهر متحمل شده و نیاز به تعویض و یا تعمیر قفل پیدا می کنید.

می توانید مقاله مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

۵ نکته مهم برای انتخاب قفل و کلید

وقتی کلید پشت درب معمولی بماند چکار کنیم؟

باز کردن درب با استفاده از کارت عابر بانکی

  1. ابتدا کارت بانکی را محکم در دست خود نگه دارید و بخشی از آن را بین درب و چهارچوب (کمی بالاتر از قفل) وارد کنید.
  1. سپس همزمان که کارت را به آهستگی بین درب و چهارچوب وارد می‌کنید مدام به سمت بالا و پایین تکان دهید تا کارت راحت‌ تر حرکت کند و بیشتر داخل برود.
  1. پس از چند ثانیه، درب ساختمان باز خواهد شد.
جا ماندن کلید در پشت درب

نحوه باز کردن درب خانه با سنجاق در زمان جا ماندن کلید در پشت درب

  1. برای باز کردن درب هنگام جا ماندن کلید پشت درب حتی می توانید از دو عدد سنجاق مو، سنجاق قفلی و یا گیره فلزی استفاد کنید.
  2. یکی از سنجاق‌ها را به شکل L خم کنید، سنجاق دوم را هم از وسط باز کرده و قسمت انتهایی آن را حدود ۱۲۰ درجه باز کنید.
  3. سنجاق L شکل را در شیارهای قسمت پایینی مغزی به چپ و راست حرکت دهید تا مغزی قفل تکان بخورد و سنجاق در شیار قرار بگیرد.
  4. دومین سنجاق را به داخل مغزی قفل برده و به بالا و پایین حرکت دهید و سعی کنید پین‌ها را باز کنید.
جا ماندن کلید در پشت درب
  1. هرگاه صدای تیک مانندی شنیدید، بدانید که یکی از پین‌ها باز شده‌اند. سنجاق دوم را به صورت مداوم جابجا کنید، بلاخره پین‌ها همگی باز خواهند شد.
  2. بعد از بازکردن پین های قفل، سنجاق L شکلی که در پایین مغزی قرار داده بودید را به سمت چپ و راست حرکت دهید تا قفل درب باز شود.

اگر کلید پشت درب ضد سرقت بماند، چکار باید کرد؟

در صورتی که جا ماندن کلید در پشت درب های ضد سرقت باشد کاری به نسبت پیچیده تر دارید و کاری از دست شما و با ابزاری که دارید برنمی آید. درب های ضد سرقت ایمنی بالایی دارند و از ورقه های فولادی و همچنین قفل های مخصوص چند زبانه تشکیل شده اند که برای باز شدن حتماً نیاز به خود کلید می باشد. تنها راهی که می ماند این است که برای باز کردن این قفل های درب های ضد سرقت از کلید سازی کمک بگیرید. کلید ساز ها با تخصص و داشتن ابزارهای مخصوص می توانند اقدام به عوض کردن و یا باز کردن قفل درب های ضد سرقت نمایند.

  • استفاده از آچار آلن و انبردست برای بازکردن درب ضدسرقت

این روش برای درب هایی به کار گرفته می شود که پیچیدگی زیادی ندارند و بسیار ساده هستند. در واقع هنگامی که بتوانید با این روش درب ضدسرقت را باز کنید، باید متوجه این موضوع شوید که این درب امنیت پایینی داشته و در اسرع وقت نیاز به تعویض قفل دارید. همچنین نسبت به روش های دیگر کمی مهارت و زمان نیاز دارد. برای این کار ابتدا پیچ های دستگیره را باز کرده و سپس به سراغ پیچ های آلن که در بالا و پایین دستگیره قرار دارند بروید. توجه داشته باشید که پیچ های آلن را باید خلاف عقربه های ساعت بپیچانید زیرا در صورت رعایت نکردن این نکته، به دستگیره شما آسیب وارد می شود. پس از باز کردن تمامی پیچ های روی دستگیره، می توانید قفل را با انبردست به سمت خود بکشید و درب را باز کنید.

استفاده از آچار آلن و انبردست برای بازکردن درب ضدسرقت
  • استفاده از کلید Bumpبرای باز کردن درب ضدسرقت

اگر یک کلید بامپ در دسترس داشته باشید می توانید شانس خود را برای باز کردن درب ضد سرقت امتحان کنید. کلید بامپ وسیله پیچیده ای نیست و همه کلیدسازان این کلید را در وسایل خود دارند. برخی افراد این کلید را در جعبه ابزار خود دارند که در این مواقع به دردشان می خورد. برای باز کردن درب به این روش، کلید بامپ را داخل قفل قرار داده و به روی آن ضربه بزنید. سپس کلید را کمی جابجا کرده و بچرخانید تا درب باز شود.

استفاده از کلید Bumpبرای باز کردن درب ضدسرقت
  • استفاده از کارت اعتباری برای بازکردن درب ضدسرقت

این روش برای قفل های قدیمی و جدید به کار گرفته می شود که بسیار محبوب است و با کمی تلاش می توانید درب را به کمک آن باز کنید. برای این منظور ابتدا یک کارت بانکی یا هر کارتی که از آن استفاده نمی کنید را بالای قفل قرار دهید. کارت باید بین قاب و قفل قرار بگیرد. کارت را در قسمتی که قفل وارد چارچوب درب می شود، به صورت محکم از بالا به پایین بکشید. برخورد کارت با صفحه قفل باعث می شود که از چارچوب درب جدا شود. در این مرحله دستگیره را نگه دارید و کارت را به سمت خود بکشید تا درب باز شود. این کار نیازمند کمی تمرین است و با انجام این مراحل می توانید به راحتی درب را باز کنید.

  • استفاده از چنگال یا سیخ برای باز کردن درب ضدسرقت

معمولاً از این روش برای قفل هایی به کار می رود که زمان طولانی از باز نشدن آن می گذرد. سیخ کباب یا چنگال را باید مماس با مغزی کلید روی دستگیره درب قرار داده و با وسیله ای مثل چکش به پشت آن ضربات محکم بزنید تا با فشار به قفل درب باز شود. در این روش احتمال خرابی و آسیب به قفل بالا بوده و به عنوان اولین راهکار پیشنهاد نمی شود.

استفاده از چنگال یا سیخ برای باز کردن درب ضدسرقت
  • استفاده از دریل برای بازکردن درب ضدسرقت

در این روش به قفل آسیب وارد می شود و به عنوان آخرین راهکار و در صورت در دسترس نبود کلیدساز و عمل نکردن روش های بالا معرفی می شود. برای این کار مته برقی را با دقت و نیرو داخل الگوی مغزی قفل فرو کرده و کلید را با فشاری کوچک از آن جدا کنید. همانطور که گفته شد این کار باعث آسیب رساندن به قفل شده و پس از باز شدن درب باید قفلی جدید برای آن خریداری کنید.

استفاده از دریل برای بازکردن درب ضدسرقت

استفاده از کلیدساز برای باز کردن درب ضدسرقت
برای مواقعی که به هر دلیلی به کلیدساز دسترسی ندارید و یا می خواهید شانس خود را در باز کردن درب ضدسرقت امتحان کنید، روش های بالا به شما معرفی شدند. اگر با این راهکارها موفق به باز کردن قفل درب خود نشدید بهتر است از آسیب رساندن به قفل خودداری کرده و از یک کلیدساز با تجربه برای این کار کمک بگیرید. کلیدسازها با داشتن ابزارهای مخصوص و مهارت کافی به راحتی درب را برای شما باز می کنند و در این صورت نگرانی از بابت آسیب رسیدن به قفل، دستگیره و یا مغزی نخواهید داشت.

چه کنیم که کلید را پشت درب جا نگذاریم ؟

این شاید توقعی غیر معقول باشد که در این دنیای پر از مشغله همیشه یادمان باشد که کلیدمان را همیشه از پشت درب برداریم. این فراموشی ممکن است برای تمام افراد و تمام سنین پیش بیاید و چاره ای جز تعویض قفل درب نیست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان از قفل های جدیدی استفاده نمود که نیاز به کلید نداشته باشند. شما می توانید از دو نوع قفل دیجیتال و قفل های هوشمند استفاده کنید که دیگر نگرانی برای جا گذاشتن قفل در پشت درب را برطرف خواهد کرد. در ادامه دو نوع قفل نوع هوشمند و دیجیتال را معرفی خواهیم نمود.

قفل های اثرانگشتی یا هوشمند

قفل های دیجیتالی از قفل های جدید هستند که می توانیم از آن ها در محل کار و یا درب منزل استفاده نماییم. این قفل ها ممکن است با شناسایی اثر انگشت کار کنند و با کمک سنسور به کار رفته در آن بتواند قفل درب را باز نماید. این قفل ها این مزیت را دارند که دیگر هیچ وقت جا ماندن کلید در پشت درب اتفاق نخواهد افتاد و احتیاجی به حمل دسته سنگینی از کلیدها با خود ندارید.

جا ماندن کلید در پشت درب

قفل دیجیتالی

از مدل های قفل های دیجیتالی قفل رمزی، قفل کارتی و قفل تشخیص چهره می باشد که تمام آن ها بدون نیاز به کلید کار می کنند. به طور مثال درب در قفل های تشخیص چهره می توانند به راحتی و با قرار گرفتن فرد در رو به روی آن باز گردد. مدل های رمزی هم بسیار راحت کار می کند و با وارد نمودن رمز می توانند به افراد اجازه دهند وارد شوند. می توانید در قفل های جدید با نصب نرم افزار بر روی گوشی به راحتی با استفاده از آن درب را باز نمایید.

جا ماندن کلید در پشت درب

جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

ممکن است که در حالت اول درب ضد سرقت قفل شده باشد ولی کلید پشت درب نمانده باشد و یا در حالت دوم برعکس حالت اول درب ضد سرقت قفل شده باشد و کلید پشت درب مانده باشد یا در حالت سوم درب ضد سرقت بدون اینکه قفل شده باشد بسته شده است که برای این سه حالت راهکارهایی باید انجام داد.

  • حالت اول: درخواست کمک از کلیدسازی سیار و شبانه‌روزی

در صورتی درب ضد سرقت قفل شده و کلید ندارید بهتر است تلاش بیهوده انجام ندهید که باعث شود به قفل و درب آسیب زیادی وارد کنید. در این مواقع با تماس با یک کلیدسازی مجرب می توانید مشکل را حل کنید. حتما از یک کلیدسازی شبانه روزی حرفه ای کمک بگیرید که بتوانند قفل درب ضد سرقت شما را باز کنند. کلیدساز با خارج کردن ساچمه ها از قفل و با کمک ابزاری که دارد می تواند درب را باز کند. بعد از رفع مشکل هم قفل درب را عوض می کند.

  • حالت دوم: جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

در صورتی که فراموش کردید کلید را از پشت درب ضد سرقت بردارید باید بگوییم که چاره‌ای  ندارید که از یک کلیدساز مجرب کمک بخواهید. کلیدساز با باز کردن قفل درب ضد سرقت درب چوبی و عوض کردن آن مشکل شما را رفع می کند.

  • حالت سوم: باز كردن درب ضد سرقت با کمک کارت

در صورتی که درب ضد سرقت منزل یا محل کار شما قفل نشده و فقط بسته شده باشد، می‌توانید از راه حل باز كردن درب ضد سرقت با کارت را امتحان کنید. مواردی مانند کارت عابر بانک، کارت تلفن و … می توانند کمک کننده باشند تا از آن ها برای رفع مشکل استفاده کنید.

البته باید در نظر بگیرید که درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی دارای درزهای کمتری می باشند و مطمئناً زمان بر هم خواهد بود. جهت باز كردن درب ضد سرقت با کارت در بخش بالا توضیحاتی ارائه شده که مرحله به مرحله آن را انجام دهید.

نتیجه گیری :

در مواقعی که کلید پشت درب مانده یا داخل منزل است و درب به روی شما بسته می شود، حفظ آرامش و خونسردی در اولویت است. در این مقاله سعی شده با وسایل ابتدایی مثل کارت اعتباری، آچار، سیخ کباب یا چنگال راهکارهایی برای باز کردن درب ضدسرقت به شما پیشنهاد شود. در برخی موارد هم می توان از روش هایی مثل استفاده از دریل برای گشودن قفل درب استفاده کرد که پس از آن قفل باید تعویض شود. باید توجه داشته باشید که تمامی روش های بالا ممکن است به قفل، دستگیره، مغزی و حتی بدنه درب ضدسرقت شما آسیب وارد کنند. برخی مواقع پرداخت هزینه کلیدساز کمتر از تعمیر و تعویض قفل بوده و پیشنهاد ما کمک گرفتن از یک کلیدساز باتجربه است که وسایل مخصوص و دانش کافی در این زمینه را دارا بوده و در وقت و هزینه شما صرفه جویی می شود.

با کمک گرفتن از ترفند های بالا زمانی که درب منزل شما بسته شده و بدون کلید مانده اید می توانید امیدوار باشید تا دوباره وارد خانه شوید. در صورتی که کلید شما در پشت درب ضد سرقت جا ماند بهترین راه درخواست کمک از کلیدسازی شبانه‌روزی حرفه ای است و پیشنهاد بهتر این که از قفل های جدید رمزی، کارتی، اثرانگشتی و تشخیص چهره بهره ببرید که مشکل جا ماندن کلید را برای همیشه برطرف می کند.

اگر نیاز به یک کلیدسازی شبانه روزی دارید می توانید کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید را انتخاب کنید تا با سابقه طولانی و درخشان برای ارائه خدمات در مکان شما حضور یابند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

باز کردن درب هنگام جا ماندن کلید پشت درب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *