مراحل نصب دستگیره درب ضد سرقت به زبان ساده !

درب های ضد سرقت یکی از بهترین راه کارها برای تامین امنیت و حفاظت از خانه یا محیط های کاری هستند. این درب ها در انواع مختلفی در بازار موجودند و باید توجه کنید که در هنگام خرید فقط زیبایی دستگیره برایتان مهم نباشد و توجه اصلی را به کارکرد و تامین امنیت آن بدهید. در این مقاله مراحل نصب دستگیره درب ضد سرقت را برای شما شرح می دهیم.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت از نظر جنس، ساختار، قفل و سایر اجزا با درب های معمولی متفاوت است. این درب ها از ورود افراد متفرقه و سارقان به منزل یا محل کار شما جلوگیری کرده و امنیت بیشتری در مقابل درب های معمولی دارند. برای افرادی که به دنبال حفاظت بیشتر درب های ساختمان خود هستند استفاده از این درب ها می تواند آسایش بیشتری را برای آن ها فراهم کند.

پیشنهاد می شود جهت تعمیر درب ضد سرقت و ریگلاژ درب منزل و نصب دستگیره آن از یک تعمیرکار با تجربه کمک بخواهید. گروه کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید با کارشناسان مجرب خود در این زمینه و ساخت انواع کلید و قفل در خدمات مشتریان گرامی می باشد. در صورتی که درب ضدسرقت شما نیاز به تعمیر یا رگلاژ داشت می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران تماس بگیرید و کارشناسان را در اسرع وقت در محل خود داشته باشید.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت چه هستند؟

درب های ضد سرقت چندین لایه دارند که این لایه ها از ورود سر و صدا و همچنین گرما و سرما به داخل منزل یا محل کار شما جلوگیری می کنند و سارقان به راحتی نمی توانند آن را باز کنند. یک درب از ورقه فلزی، روکش، چهارچوب، دستگیره، لولای ضد سرقت، قفل، پیچ و مهره تشکیل شده است.

چه نکاتی برای خرید دستگیره درب ضد سرقت مهم هستند؟

برای خرید دستگیره علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه خود و زیبایی آن، به جنس و میزان دوام نیز توجه داشته باشید. اگر دستگیره از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، بعد از مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض پیدا می کند. اگر قصد خرید دستگیره جدید برای درب خود داشتید حتماَ به سایز آن نسبت به دستگیره قبلی دقت کنید.

مدل های مختلف دستگیره درب ضد سرقت

برای انتخاب بهترین دستگیره نیاز به شناخت انواع مدل های آن دارید که در ادامه برای شما شرح داده می شوند.

  • دستگیره توپی

این دستگیره ها به صورت ثابت روی درب نصب می شوند و با انتخاب یکی از مدل های فلزی، شیشه ای و سرامیکی موجود در بازار می توانید زیبایی درب خود را بیشتر کنید.

نصب دستگیره درب ضد سرقت
  • دستگیره الکترونیکی

دستگیره های جدید که مدل های زیبایی نیز دارند، امنیت ساختمان یا محل کار شما را چند برابر می کنند. این دستگیره ها در انواع کارتی، اثر انگشتی و کدی هستند که ضد سرقت و ضد هک شدن هستند. از این دستگیره ها بیشتر در هتل ها و ساختمان های اداری استفاده می شود.

  • دستگیره ترک

دستگیره های ترک کیفیت خوبی دارند و در برابر ضربه مقاوم هستند. همچنین این دستگیره ها دوام بالاتری نسبت به دستگیره های ایرانی دارند. این دستگیره برای بالا بردن امنیت ساختمان گزینه های بسیار مناسبی هستند و با اندکی هزینه بیشتر می توانید خیال خود را از بابت امنیت درب راحت کنید.

  • دستگیره ایرانی

این دستگیره ها کیفیت پایین تری نسبت به دستگیره های ترک دارند ولی قیمت آن ها پایین تر است. دستگیره های ایرانی معمولاً در دو نوع ثابت و دو تکه در بازار موجود هستند که اگر نیاز به امنیت بسیار بالا برای یک درب نیست، می توانید از این مدل ها استفاده کنید.

  • دستگیره سلطنتی

برای درب های ضد سرقت برجسته می توان از دستگیره های سلطنتی استفاده کرد که در عین مدرن بودن، ساده هستند و مدل های مختلفی دارند.

  • دستگیره پلاک

این دستگیره ها از قدیمی ترین و پرفروش ترین دستگیره ها هستند که انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود است. شما می توانید با توجه به سلیقه، جنس و دوام آن یکی از مدل ها را انتخاب کنید.

چگونه می توان دستگیره درب ضد سرقت را باز کرد؟

برای نصب درب ضد سرقت بهتر از افراد متخصص کمک بگیرید ولی برای تبدیل دستگیره معمولی به دستگیره ضد سرقت می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

باز کردن پیچ
تمامی پیچ های دستگیره را از روی درب قدیمی را با پیچ گوشتی باز کنید. برخی از پیچ ها نیز مخفی هستند که در ادامه توضیح داده می شوند.

باز کردن پیچ ‌های مخفی
همانطور که گفته شد برخی پیچ ها به راحتی در معرض دید قرار ندارند و برای باز کردن آن ها باید یک وسیله نوک تیز را وارد قفل کنید تا سوراخ روی میله دستگیره را احساس کنید. اگر این سوراخ گرد بود با یک میخ می توانید آن را از دستگیره جدا کنید و اگر گرد نبود از پیچ گوشتی تخت کمک بگیرید.

جدا سازی دستگیره

بعد از باز کردن پیچ ها، می توانید دستگیره را به آرامی جدا کنید و اگر باز هم دستگیره باز نشد می توانید از یک چاقو برای بیرون آوردن صفحه دستگیره استفاده کنید. روش دیگر جداسازی دستگیره این است که بالا و پایین آن را بگیرید و به آرامی بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا کاملاً باز شود.

باز کردن قفل
بالا و پایین قفل، پیچ هایی تعبیه شده اند که اگر تمامی مراحل بالا را انجام داده باشید، با باز کردن آن ها قفل درب به راحتی جدا می شود.

دستگیره درب ضد سرقت چگونه نصب می شود؟

نصب صفحه قفل
صفحه قفل باید با دقت و به آرامی در جای خود قرار گیرد، زیرا فشار زیاد باعث خرابی قفل می شود. این صفحه ها دو سطح مورب و صاف دارند که در هنگام نصب باید توجه داشته باشید که سطح صاف در به سمت داخل خانه و سطح مورب به سمت خارج از خانه قرار می گیرد.

پیچ کردن صفحه قفل
بالا و پایین صفحه قفل پیچ قرار دارد که می توانید به راحتی با پیچ گوشتی آن را ببندید و صفحه در جای خود ثابت شود.

نصب دستگیره
نکته ای که برای نصب دستگیره باید در نظر داشته باشید این است که داخل آن ها سه میله قرار دارد. این میله ها باید روی قفل ها قرار بگیرند و سپس تمامی پیچ های آن بسته شوند.

تست دستگیره
برای اطمینان از درست کار کردن دستگیره آن را تست کنید. ابتدا مطمئن شوید که میله ها روی سوراخ های دستگیره داخلی قرار می گیرند و سپس چندین بار دستگیره را به راست و چپ فشار دهید تا درب قفل شود. اگر تمامی مراحل را انجام دادید و موفق به نصب دستگیره نشدید از افراد متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید.

نصب دستگیره درب ضد سرقت

نتیجه‌ گیری
عواملی مانند فرسودگی دستگیره های قدیمی، گیر کردن کلید داخل قفل و قدیمی بودن مدل دستگیره باعث می شود به فکر تعویض دستگیره درب بیافتید. دستگیره های ضد سرقت امنیت بسیار بالایی را نسبت به دستگیره های معمولی برای شما فراهم می کنند. اگر چه مراحل نصب دستگیره درب ضد سرقت و جایگزین کردن آن با دستگیره های قدیمی بسیار پیچیده نیست ولی اگر به تنهایی موفق به انجام آن نشدید افراد متخصص در کمترین زمان اقدام به نصب دستگیره جدید برای شما می کنند.

می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ درب منزل

مراحل نصب دستگیره درب ضد سرقت به زبان ساده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *